Achterbank Amazon passend maken? Hulpvraag!

• Annelies Tuinman (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2012 16:42 #113653 door Annelies Tuinman (GAST)
Achterbank Amazon passend maken? Hulpvraag! is gemaakt door Annelies Tuinman (GAST)
Hoi,

Ik heb net een Volvo Amazon uit 1968 gekocht, een plaatje en ben er heel blij mee! En nu begint het pas echt. Afgelopen weekend zijn we er achter gekomen dat de achterbank niet helemaal past. Oftewel, als je er op zit schuift de zitting bijna direct naar voren. Ik heb al gezien dat er onder de zitting, aan de voorkant twee 'haken' zitten, echter vallen deze niet in het frame. Ik weet dat de vorige eigenaars een nieuwe achterbank in hebben laten zetten.

Mijn vraag is, hoe ik deze mooi passend kan krijgen zodat zitting niet meer naar voren schuift.
Ik hoor het graag :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-05-2012 19:04 #113655 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Achterbank Amazon passend maken? Hulpvraag!
Ha Annelies, als het goed is zijn die twee haken een soort van ovaal vormig, en van sterk staaldraad gemaakt. in de "brug", de verstevigings-dwarsbalk die in de bodem zit, zitten twee sleufgaten, en daar moeten deze twee ögen"precies invallen.

als ze eruit schieten, helpt het om de ogen iets naar voren te verbuigen, van bovenaf gezien, met behulp van een bahco oid.

tenminste als het een sedan is, een combi heeft twee scharnieren op die plek omdat de bank naar voren kan kantelen. en die scharnieren zitten gewoon vast met bouten.

succes!

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-05-2012 23:01 #113770 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Achterbank Amazon passend maken? Hulpvraag!
Tja, nu ben je ook in de wereld gekomen van allerlei kleine klusjes!
Welkom!

Amazon Combi '66

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-05-2012 19:09 #113893 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Achterbank Amazon passend maken? Hulpvraag!
Wanneer het hier niet gaat om een combi amazon,moet het gezien het bouwjaar gaan over een twee deurs amazon.Annelies spreekt over het naar voren schuiven van de zitting en dus niet van het ruggedeelte. De zitting zit eigenlijk alleen maar geklemd achter de met een rubber bedekte opstaande rand die omhoog gaat vanuit de plaats waar je met je voeten zit. het zitgedeelte moet hier met vrij veel kracht achter geduwd worden.Alleen dan zal de zitting op zijn plaats blijven.Wanneer het niet lukt en je bij mij in de buurt woont kan ik wel even langs komen om het voor te doen. vriendelijke groet niek de boer 06 24231515

• Annelies Tuinman (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2012 19:27 #113896 door Annelies Tuinman (GAST)
Beantwoord door Annelies Tuinman (GAST) in topic Achterbank Amazon passend maken? Hulpvraag!
Hoi Niek!
Je hebt gelijk! Het is behoorlijk hard duwen, zweet op je voorhoofd met dit weer, maar hij zit!

Thanks Niek!

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-05-2012 21:08 #113945 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Achterbank Amazon passend maken? Hulpvraag!
tot nu toe is mij dat het beste gelukt door de bandenlichter uit de standaard gereedschapsset te gebruiken als hefboom. Deze is mooi afgerond, waardoor je geen haaltjes krijgt in de stof van de bekleding, zoals met schroevendraaiers wel het geval is.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD