hulp gevraagd bij loshalen raamslinger

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
24-04-2012 17:12 #113100 door Stef Ekkes (GAST)
hulp gevraagd bij loshalen raamslinger is gemaakt door Stef Ekkes (GAST)
Ging dit weekend een stukje rijden in mijn 144, toen ik probeerde het raam aan de passagiers open te maken. Er gebeurde eerst weinig totdat het raam voor de helft in de deur zakte, en niet meer omhoog wilde. Om het te repareren moet de bekleding van de deur eraf en dat kan alleen als je ook de raam slinger verwijderd. Heb al begrepen dat het geen gemakkelijk klus is. Is er iemand in de buurt van leiden (waar ik woon) of Delft (waar ik werk) die me een handje kan helpen?

Gr stef

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2012 17:18 #113101 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic hulp gevraagd bij loshalen raamslinger
Hoi Stef,

Als jij of iemand anders uitzoekt/laat weten of het hetzelfde in z'n werk gaat als bij een Amazon, wil ik je best even helpen in Den Haag waar ik woon, of Delft waar ik studeer. Ik heb een tang voor de raamslinger van een Amazon, dus die ligt in 10 seconden los als het hetzelfde werkt.

Voor email adres en telefoonnummer moet je me maar even een PB sturen.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2012 17:29 #113102 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic hulp gevraagd bij loshalen raamslinger
Zie de manuals, in de documentatie.
De zwarte ring achter de chroom handle kan je verschuiven, Maar de knop toe of juist andersom. In één van die twee richtingen moet je de 'haarspeld' erachter los kunnen schuiven.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2012 23:40 #113114 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic hulp gevraagd bij loshalen raamslinger
FF zoeken op het forum of internet en koop dan dit tooltje voor een paar knaken. www.volvo-parts.nl/images/19-2245.jpg

Deze tekst komt notabene van dit forum

Bernard, met een dunne kleine schroevedraaier kan het ook. De handle zit vast met een "omega"-vormig veertje op de as. Om hier bij te kunnen moet je de zwarte kunststof ring van het handvat stevig tegen het paneel aandrukken zodat de ruimte tussen zwarte ring en handvat/zwengel vrij komt. Even de looplamp erbij hangen (niet bekleding verbranden) en in de opening met het dunne schroevedraaiertje een pootje van het veertje uit zijn holte proberen te schuiven. Ja, makkelijk gezegd als je het nooit een keer open hebt gezien. Na de eerste zul je de rest makkelijk los krijgen omdat je dan weet hoe het in elkaar zit. Voor de eerste dus even geduld.

• Stef Ekkes (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-04-2012 10:19 #113128 door Stef Ekkes (GAST)
Beantwoord door Stef Ekkes (GAST) in topic hulp gevraagd bij loshalen raamslinger
Had misschien wat meer informatie moeten geven. Had het forum en de boeken al geraadpleegd en de tang is ook besteld. Toch zou ik graag assistentie willen hebben van iemand die het al een keer gedaan heeft. Ben van plan om bij alle ramen het mechanisme te controleren. Alle holle ruimtes zijn van mijn Volvo tegen roest behandeld en ook de deuren. Heb het vermoeden dat het daarom allemaal niet zo soepel meer loopt. Als ik eenmaal het trucje heb geleerd kan ik zonder het interieur te beschadigen de rest van de deuren in mijn eentje doen. In ieder geval bedankt voor de info.

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-04-2012 12:20 #113129 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic hulp gevraagd bij loshalen raamslinger
Nou goed, mijn aanbod staat, zit dagelijks op de TU tot een uur of 19:00, vind het geen probleem om je even te helpen, kan hier wel op de parkeerplaats. Geen ervaring met 140, maar al een aantal keren de bekleding van mijn Combi verwijderd.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD