Pookhoes 1800ES

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2012 11:10 #111369 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Pookhoes 1800ES

"Boele Braaksma" schreef:

"Ed van der Zee" schreef:
Wat ik van de 144/164 latere types met de rechte pook heb geleerd, is een passend stuk schuimrubber op de pook te plaatsen. Scheelt enorm in het geluid, eenvoudig te monteren door even de pook eruit te halen.

Ik ging er ook vanuit dat Rudi dit bedoelde. Bij de Combi kwam ik dit ook tegen. Waarschijnlijk door mijn vader geklust.

Maar eens kijken waar ik dat spul koop in zo'n kleine hoeveelheid.

Even bij een stoffeerderij vragen. Ze gooien gigantisch grote hoeveelheden van dat spul weg.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2012 18:01 #111383 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Pookhoes 1800ES
Er zijn twee mogelijkheden: vilt of schuimrubber in de rubberen pookhoes (is geloof ik bij de amazon origineel in vilt aanwezig) en/of schuimrubber onder het tunnelplaatwerk om het onderste deel van het schakelgedeelte cq bovenste deel van de versnellingsbak. Het laatste bedoelde ik en heeft als voordeel dat het schakelen niet belemmerd wordt (de rubberen pookhoes kan dan zonder extra weerstand bewegen).
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
07-03-2012 19:42 #111391 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Pookhoes 1800ES
Hallo,
Ik heb pas geleden bij de Delfse polyether shop schuimrubber voor mijn achterbank kussen gekocht. Kost weinig en ik denk dat je een klein stukje zo mee kan nemen van het afval. loungekussens.com/DPS/
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

• 11019-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2012 21:18 #111394 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Pookhoes 1800ES

"Boele" schreef:
Ik ging er ook vanuit dat Rudi dit bedoelde. Bij de Combi kwam ik dit ook tegen. Waarschijnlijk door mijn vader geklust.

Aangezien mijn combi uit 63 nog niet gerestaureerd is en ook om de pook onder de rubberhoes een stuk schuimrubber heeft waar je de leeftijd aan afziet denk ik niet dat je vader dit zelf geklust heeft!

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2012 08:58 #111406 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Pookhoes 1800ES

"Jacques Smeets" schreef:

"Boele" schreef:

Aangezien mijn combi uit 63 nog niet gerestaureerd is en ook om de pook onder de rubberhoes een stuk schuimrubber heeft waar je de leeftijd aan afziet denk ik niet dat je vader dit zelf geklust heeft!

Tja, het kan natuurlijk origineel zijn. Nog niet opgezocht in het onderdelenboek!

Bij mij moet er eigenlijk ook een nieuw stuk in. Doe ik wel wanneer er schone olie in de OD gaat. Dan moet de pook er toch uit.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2012 18:06 #111422 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Pookhoes 1800ES
In mijn nieuwe rubberen pookhoes voor de amazon zit deze er trouwens al in, in de onderdelenboeken heb ik nog niet gekeken.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD