Amazon derde remlicht
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
ik heb een vraagje,heeft een amazon bouwjaar '67 een derde remlicht onderaan de achterruit ofniet?
Bij mij zit er één maar ik vroeg me af of ik die kon weglaten..
In belgië is het nie verplicht voor auto's die voor '98 gemaakt zijn, tenzij deze er origineel opzit..
Alvast bedankt.
MVG Dylan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Het derde remlicht wat jij in je Ama hebt zitten is niet origineel...
Dus als je voor de originaliteit gaat is het een must om dat "ding" er uit te slopen
De groeten,
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it
- Marcel van den Berg
-
- Senior lid
-
Maar, als je gaat voor (ietsje meer) veiligheid is het een must om dat ding te laten zitten. Zeker in deze donkere dagen is een beetje hulp aan de zwakke remlichtjes op een Amazon mooi meegenomen. Als je de auto frequent de weg op stuurt zou ik hem laten zitten.
Groet,
Marcel
Volvo 121, 1962, B18A, in de onweerstaanbare kleur reebruin. Ondergaat thans een totaalrestauratie........
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
Dankuwel Ruud voor de vlugge reactie, dan haal ik hem er straks uit"Ruud Klok" schreef:
Hoi Dylan,
Het derde remlicht wat jij in je Ama hebt zitten is niet origineel...
Dus als je voor de originaliteit gaat is het een must om dat "ding" er uit te slopen
De groeten,
Ruud
MVG Dylan.
- oDYLANo De Krijger
- Junior lid
-
Bedankt Marcel voor bezorgdheid als ik het zo kan noemen"Marcel van den Berg" schreef:
Beste Dylan,
Maar, als je gaat voor (ietsje meer) veiligheid is het een must om dat ding te laten zitten. Zeker in deze donkere dagen is een beetje hulp aan de zwakke remlichtjes op een Amazon mooi meegenomen. Als je de auto frequent de weg op stuurt zou ik hem laten zitten.
Groet,
Marcel
Maar ik rijdt niet zoveel als het donker is, en in de winter als het vroeg donker is blijft mijn wagentje binnen staan.
MVG Dylan.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Beste Dylan,
Zeker in deze donkere dagen is een beetje hulp aan de zwakke remlichtjes op een Amazon mooi meegenomen. Als je de auto frequent de weg op stuurt zou ik hem laten zitten.
Groet,
Marcel
Het valt mij ook op dat de amazon rijders het niet beseffen dat ze soms met kaarslichtjes aan rijden. Ik heb toen ze toen gepolijst met een dremel en polijstmiddel. Ook het kapje van binnen goed gereinigd (vaatwasser schijnt ook goed te werken) en de buitenkant van het kunststof gepolijst.
voor
na
Dylan
Is jou remlicht geschakeld via een het remdrukverdeel blokje, bij mij was dit wel het geval en ik moest erg hard trappen om een beetje extra licht te krijgen en vooral overdag met de zon in de rug was dit slecht te zien voor mijn achterligger, ik heb toen voor een pedaal schakelaar gekozen.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Amazon Combi '66
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
3de remlicht is niet origineel, maar heeft absoluut in het verkeer een toegevoegde waarde.
Een Amazon heeft inderdaad weinig licht opbrengst in de achterlichten,
Ik heb alle bolletjes vervangen door LED lampjes, de reflectoren gepolijst en breng ook nog een derde remlicht aan.
Ik had er een gehaald van de sloop uit een 740 maar uiteindelijk denk ik dat ik iets ga doen met een LED strip boven in de ruit, dit zie je niet zitten (zolang je niet remt haha).
Ik heb al twee keer een auto achterin gehad en zit er niet op te wachten dat het nog eens gebeurt.
Succes met je beslissing,
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it