rugleuning-achter van combi amazon verwijderen
- 06871-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-09-2011 20:40 #106200
door 06871-dummy
rugleuning-achter van combi amazon verwijderen is gemaakt door 06871-dummy
Weet iemand mij te vertellen hoe je de rugleuning-achter van een Amazon Combi 1966 er uit kunt halen?
Met vriendelijke groet,
Johan de Dreu
Met vriendelijke groet,
Johan de Dreu
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-09-2011 22:36 #106202
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic rugleuning-achter van combi amazon verwijderen
ha johan, als je hem voorover klapt kun je achter de bestuurders stoel een platte schroevendraaier in het scharnierpuntje steken, (ronde schijfje wat vast zit aan de carrosserie)het asje beweeg je dan de achterbank in, en vervolgens kun je de bank eruit pakken
succes!
succes!
- 06871-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
22-09-2011 23:57 #106232
door 06871-dummy
Beantwoord door 06871-dummy in topic rugleuning-achter van combi amazon verwijderen
Bedankt voor je reactie.
Natuurlijk heb ik het meteen geprobeerd. Nog geen succes helaas.
In het onderdelenboek "Exploded View" meende ik te zien dat er vanaf de buitenzijde, onder het spatbord een afgedekt gat zou kunnen zitten. Bij mijn Combi vind ik daar een dikke lasdruppel alsof dat gaatje ooit dicht gelast geworden is.
Ik ga na dit weekend nog eens wat langer pogingen doen volgens jouw methode. Lukt het, dan laat ik het op het forum weten.
Natuurlijk heb ik het meteen geprobeerd. Nog geen succes helaas.
In het onderdelenboek "Exploded View" meende ik te zien dat er vanaf de buitenzijde, onder het spatbord een afgedekt gat zou kunnen zitten. Bij mijn Combi vind ik daar een dikke lasdruppel alsof dat gaatje ooit dicht gelast geworden is.
Ik ga na dit weekend nog eens wat langer pogingen doen volgens jouw methode. Lukt het, dan laat ik het op het forum weten.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 00:00 #106233
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic rugleuning-achter van combi amazon verwijderen
Je moet het echt van binnenuit doen.
Je kan het zowel links als rechts proberen. Als je de leuning eerst neerklapt, is het echt een fluitje van een cent!
Je kan het zowel links als rechts proberen. Als je de leuning eerst neerklapt, is het echt een fluitje van een cent!
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-09-2011 14:30 #106262
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic rugleuning-achter van combi amazon verwijderen
of het originele toegangs-gaatje vanuit de wielbak is netjes dichtgelast, samen met de scharnierpen, dan heb je een uitdaging erbij, zeg maar
- 06871-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
20-10-2011 15:56 #107050
door 06871-dummy
Beantwoord door 06871-dummy in topic rugleuning-achter van combi amazon verwijderen
Beste Heer Wassink en Braaksma,
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Helaas, ook na talloze malen proberen, links en rechts, lukt het niet.
Ik kan een dunne schroevendraaier door het scharnier steken en dat is alles.
Als een schroevendraaier tegen het asje stuit kan ik met wrikken en bewegen het niet terug duwen.
Ik weet het even niet meer.
Groet van Johan
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Helaas, ook na talloze malen proberen, links en rechts, lukt het niet.
Ik kan een dunne schroevendraaier door het scharnier steken en dat is alles.
Als een schroevendraaier tegen het asje stuit kan ik met wrikken en bewegen het niet terug duwen.
Ik weet het even niet meer.
Groet van Johan
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-10-2011 23:07 #107059
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic rugleuning-achter van combi amazon verwijderen
Het moet echt vanuit de binnenkant en wel de linkerkant.Het plaatje met de gleufjes waar de pen van de bank invalt kan ook verwijderd worden door de 3 moertjes los te draaien.Dan komt de bank ook los,maar meestal is door roest aan buitenkant van het binnenscherm dit niet zo eenvoudig.Het is bij jouw auto waarschijnlijk zo,dat de inschuifbare pen wat zit vastgeroest.Kruipolie uit een busje met een flexibel slangetje eraan langs de pen proberen te spuiten.De pen moet aan de linkerkant (dus aan de kant van de bestuurder ) kunnen bewegen.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-10-2011 10:33 #107070
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic rugleuning-achter van combi amazon verwijderen
Is de bekleding niet los te ritsen en kan je dan zo bij het binnenwerk van de leuning want het asje moet echt bewegen anders lukt het het niet. Ook het los nemen van de 3 moeren geeft oplossing want de draadeindjes aan de binnenscherm zitten in de weg tenzij met de grote schroevendraaier of klein koevoetje wat kan doen.
Het asje moet echt bewegen, dat is de oplossing. Steek de schroeven draaier in de sleuf bij het schanierpunt en geef een paar tikken met de hamer op je schroevendraaier, niet te hard want anders sla je boel krom en lukt het nooit.
Het asje moet echt bewegen, dat is de oplossing. Steek de schroeven draaier in de sleuf bij het schanierpunt en geef een paar tikken met de hamer op je schroevendraaier, niet te hard want anders sla je boel krom en lukt het nooit.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-10-2011 20:58 #107096
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic rugleuning-achter van combi amazon verwijderen
Johan, mocht je toevallig een keer bij mij in de buurt zijn dan kom maar even langs.
Het indrukken van het pennetje is een handigheidje. Soms lukt het mij de eerste keer maar als ik pech heb zit ik er ook een kwartier op te "pielen".
Het indrukken van het pennetje is een handigheidje. Soms lukt het mij de eerste keer maar als ik pech heb zit ik er ook een kwartier op te "pielen".
- 06871-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
22-10-2011 22:15 #107129
door 06871-dummy
Beste Volvo vrienden,
Weer bedankt voor de tips.
Ik ga het nogmaals proberen.
Lukt het niet, dan neem ik graag een keer contact met je op Han.
Hartelijke groet,
Johan
Weer bedankt voor de tips.
Ik ga het nogmaals proberen.
Lukt het niet, dan neem ik graag een keer contact met je op Han.
Hartelijke groet,
Johan