anti-dreun: ervaringen / adressen?
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Ik heb nog het materiaal van Noisekiller in mijn Amazon liggen, maar die heeft tegenwoordig geen Nederlandse vertegenwoordiger meer.
Extra geluidsdemping kan ik zeer aanbevelen, het rijdt nu eenmaal veel comfortabeler, dus plezieriger en veiliger.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Conclusie:
- Het spul wat ze speciaal als auto-anti-dreun-mat verkopen (onder verschillende namen) werkt ongetwijfeld erg goed, maar vind ik te duur voor wat het is. (enkele online webshops, brezan heeft dat spul niet)
- Bitumenmatten, die normaal gesproken gebruikt worden voor het bedekken van platte daken: ik heb ze nog niet gevonden zonder iets van grit erop, plus dat het niet flexibel genoeg is (lastig aanbrengen) en ook per rol erg duur. Werking ervan lijkt me perfect, als 't eenmaal op z'n plaats zit. Ook bij de bouwmarkt te krijgen.
- Schuimnoppen platen ('eierdozenstructuur'), evt. met zelfklevende laag, voor weinig geld te koop bij bouwmarkten: zal geluid vrij goed dempen, en is makkelijk op maat te maken en te vouwen, maar is te dik, niet erg waterafstotend en niet geschikt voor de vloer vanwege platlopen.
Uiteindelijk kwam ik bij de Kwantum een stuk restmateriaal tegen: zo'n 2.5 meter ondervloer. Wordt normaal gebruikt om niet geheel vlakke vloeren te egaliseren, werkt goed geluidsdempend en temperatuur isolerend. Is gemaakt van stukjes gerecyclede stof (katoen?) wat samengeperst wordt. 1 kant is licht klevend zodat 't goed op z'n plaats blijft liggen en de andere kant is netjes afgewerkt met een grijze dunne laag stof. Ongeveer 5 mm dik en perfect te verwerken.
Ik heb 't gebruikt voor schutbord en vloer. Enige nadeel is dat 't niet geheel waterafstotend is, maar stukken beter dan het originele paardenhaar wat gebruikt wordt!
Wie weet heb je hier wat aan. Succes!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
ff googlen...
Voor op de bodem zou je zelfs nog vloeibare dakleer kunnen gebruiken, en dan kost een bus ook zoiets als 10 stukken antidreun...
ANTIDREUNPLAAT ZELFKLEVEND 250 x 500 x 1,8 mm per stuk Euro3,75
Hoogwaardige, zelfklevende bitumen anti-dreunplaat met wavelstructuur voor het ontdreunen van plaatwerk en bodemdelen. Verpakking per stuk.
15009
Gewicht: 0.50 kg
ANTIDREUNPLAAT ZELFKLEVEND 250 x 500 x 1,8 mm per 10 stuks Euro30,62
Hoogwaardige, zelfklevende bitumen anti-dreunplaat met wavelstructuur voor het ontdreunen van plaatwerk en bodemdelen. Verpakking per 10 stuks.
Gewicht: 4.50 kg
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Hallo allemaal, zoals de titel al aangeeft: ik zoek voor het klaarmaken van mijn amazon kombi ervaringen / adressen voor anti-dreun materiaal, vooral voor op de vloer (is daar voor het behandelen van het plaatwerk verwijderd) en tegen de onderkant van de dakplaat (wilde daar na zoveel jaar niet meer overal blijven hangen). De tip op de Volvo-beurs te kijken heb ik al, maar ik hoop hem dan toch zeker al klaar te hebben. Groeten, Rudi
Voor je plafond heb ik geen oplossing alhoewel je kan het ook toepassen maar kijk uit voor de hitte inbrenging in het dak. Maar voor de vloer heb ik bitumen gehaald en een blik voorsmeer en shellkit (tixophalte) om de naden mee af te kitten. Kwestie van patronen knippen van papier en dit op de bitumen leggen. Je kan het snijden met een stanley mes (haak mesje) of met een blikschaar knippen alhoewel met dit warme weer snijden beter zal gaan.
Dit was bij mij het resultaat.