Plaatsing extra meters (waar?)
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-03-2011 10:52 #101872
door Robert van Es (GAST)
Plaatsing extra meters (waar?) is gemaakt door Robert van Es (GAST)
In mijn Amazon heb ik midden in/op het dashboard zo''n grote inbouw Smiths toerenteller ("erfenis" van een van de vorige eigenaren).
Ik wil in de nabije toekomst nog een aantal extra meters inbouwen. Deze heb ik ondertussen al gescored (ampère-, volt-, oliedruk- en vacuümmeter). Plaatsing kan onder het dashboard, maar ook bovenop (alhoewel de ruimte bovenop door de inbouwtoerenteller beperkt is). Bovendien als ik ze bovenop plaats zou dit gezien de ruimte die er beschikbaar is, 1 meter in een losse behuising passen tussen het dekje van de kilometerteller en de toerenteller, en vervolgens een cluster van 3 meters net rechts naast de toerenteller.
Ik heb het idee dat als ik ze midden onder het dashboard bouw, ik daar vervolgens met de pook tegenaankom. Inbouwen ter plaatse van het handschoenenvak lijkt me vanwege afleesbaarheid geen goede plaats, afgezien van de mogelijkheid dat de passagier daar telkens met de knieën tegenaan komt.
Mijn vraag aan jullie; kunnen jullie wat foto's posten hoe jullie dit heben opgelost?
bedankt,
Robert
Ik wil in de nabije toekomst nog een aantal extra meters inbouwen. Deze heb ik ondertussen al gescored (ampère-, volt-, oliedruk- en vacuümmeter). Plaatsing kan onder het dashboard, maar ook bovenop (alhoewel de ruimte bovenop door de inbouwtoerenteller beperkt is). Bovendien als ik ze bovenop plaats zou dit gezien de ruimte die er beschikbaar is, 1 meter in een losse behuising passen tussen het dekje van de kilometerteller en de toerenteller, en vervolgens een cluster van 3 meters net rechts naast de toerenteller.
Ik heb het idee dat als ik ze midden onder het dashboard bouw, ik daar vervolgens met de pook tegenaankom. Inbouwen ter plaatse van het handschoenenvak lijkt me vanwege afleesbaarheid geen goede plaats, afgezien van de mogelijkheid dat de passagier daar telkens met de knieën tegenaan komt.
Mijn vraag aan jullie; kunnen jullie wat foto's posten hoe jullie dit heben opgelost?
bedankt,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-03-2011 12:03 #101876
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Plaatsing extra meters (waar?)
Ter inspiratie:
Ben benieuwd waar je voor kiest! Ik vind die 2 x 2 meters achter het stuur het meest subtiel (eerste foto), terwijl ze toch goed zichtbaar zijn. Verder hoef je daarvoor geen grote gaten in je dashboard te boren en geen last van de pook. En ik denk ook geen last met je knieen?
Bij mijn Ama zit er in het midden onder het dashboard een kastje met wat schakelaars (schakelaars voor gas/benzine, achterruitverwarming, verstralers en de startonderbreker) en dat zit de lange pook niet in de weg, dus ook daar is voldoende ruimte voor een aantal metertjes.
Bij mijn Ama zit er in het midden onder het dashboard een kastje met wat schakelaars (schakelaars voor gas/benzine, achterruitverwarming, verstralers en de startonderbreker) en dat zit de lange pook niet in de weg, dus ook daar is voldoende ruimte voor een aantal metertjes.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-03-2011 12:30 #101878
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Plaatsing extra meters (waar?)
De laatste foto met een combinatie van de middelste is perfect. Bij de middelste moeten de meters op de A-stijl weg en die grote wandklok op het dash ook. Vervolgens mooie groene verlichting erin en klaar je hebt een compleet geheel. Als ik weer een ama heb is dit zeker de conversie die wordt doorgevoerd. Het dichtbouwen van de onderkant van je dash en het plaatsen van een middeldeel kan een heleboel geluidsisolatie opleveren als je dit goed en netjes doet.
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-03-2011 14:32 #101905
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Plaatsing extra meters (waar?)
Eric,
Dank je voor de inspiratie.
Het wordt nog kiezen waarvoor ik ga......
De eerste en tweede foto zijn mooie subtiele oplossingen.
Ik wil mijn dashboard eigenlijk zo ongeschonden mogelijk houden (behalve het extra gaatje voor het lampje van de OD), dus ik denk dat het dan zoiets wordt als bij de rechtsgestuurde versie. Als ik dat een beetje aanpas/uitbreid kan ik ook nog wat extra schakelaars (achterruitverwarming, mistlampen) en de bestaande LPG-schakelaar kwijt.
Voor de knieën doe ik er wel een rubber stootrandje omheen (als dat inderdaad een issue mocht blijken te zijn).
groeten en bedankt,
Robert
Dank je voor de inspiratie.
Het wordt nog kiezen waarvoor ik ga......
De eerste en tweede foto zijn mooie subtiele oplossingen.
Ik wil mijn dashboard eigenlijk zo ongeschonden mogelijk houden (behalve het extra gaatje voor het lampje van de OD), dus ik denk dat het dan zoiets wordt als bij de rechtsgestuurde versie. Als ik dat een beetje aanpas/uitbreid kan ik ook nog wat extra schakelaars (achterruitverwarming, mistlampen) en de bestaande LPG-schakelaar kwijt.
Voor de knieën doe ik er wel een rubber stootrandje omheen (als dat inderdaad een issue mocht blijken te zijn).
groeten en bedankt,
Robert
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-04-2014 16:10 #140084
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Plaatsing extra meters (waar?)
27-04-2014 16:24 #140085
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Plaatsing extra meters (waar?)
Ik zou ze niet paatsen waar je benen zitten, zoals in de 1e foto.... daar kom je makkelijk tegen aan en je moet helemaal naar beneden kijken, op of in het dash is beter.
Dan hou je nog in je ooghoek de weg in de gaten
Groeten,
Ed
Dan hou je nog in je ooghoek de weg in de gaten
Groeten,
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-04-2014 23:19 #140098
door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Plaatsing extra meters (waar?)
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratie
Volgens de aanbieder is het niet origineel. Wel leuk gedaan! Voor die 300-zoveel dollar zou ik het lekker zelf maken.
"Ronald Damme" schreef:
om een oud topic nieuw leven in te blazen.
Dit kwam ik nog tegen op het wereld wijde web, is dit origineel of een stukje huisvlijt.
Volgens de aanbieder is het niet origineel. Wel leuk gedaan! Voor die 300-zoveel dollar zou ik het lekker zelf maken.