Deurpaneelklemmen Amazon
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Onderdeelnummer: 95290 bij de VKV.
.. en zijn dus bij de VKV wel te krijgen maar eerlijk gezegd vind ik 1.17 euro per stuk (stuk of 30 nodig?) wat overdreven. Bij andere shops kom ik nog hogere prijzen tegen.
Heeft er iemand een gouden tip waar ik zulke clips voor een 'normale' prijs kan vinden? (Het liefst hoor ik 'de opel corsa die op elke sloop te vinden heeft gebruikt dezelfde clips'

Weet iemand of deze clips zullen passen?
www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=409
-edit-: URL verbeterd.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Erik Ciesluk" schreef:
Voor m'n 2D Amazon uit '66 ben ik op zoek naar deurpaneelklemmen, de huidige zijn flink verroest en breken af als je er naar kijkt. 't Gaat om deze klemmen:
Onderdeelnummer: 95290 bij de VKV.
.. en zijn dus bij de VKV wel te krijgen maar eerlijk gezegd vind ik 1.17 euro per stuk (stuk of 30 nodig?) wat overdreven. Bij andere shops kom ik nog hogere prijzen tegen.
Heeft er iemand een gouden tip waar ik zulke clips voor een 'normale' prijs kan vinden? (Het liefst hoor ik 'de opel corsa die op elke sloop te vinden heeft gebruikt dezelfde clips')
Weet iemand of deze clips zullen passen?
www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=409
-edit-: URL verbeterd.
Zien er bijna hetzelfde uit.. Als je ze een mail stuurt met het diameter wat er in de deur moet zitten om deze clip te monteren, kom je goed weg denk ik.
(kunststof is het mooist, geen ervaring van opel corsa's oid

Overigens is het wijs op het (water gevoelige) karton te vervangen, vaak zijn de openingen voor de bekledig ook uitgelubberd of simpelweg kapot door ondeskundige demontage, overkwam mij vroeger ook.
Neem een brede platte scgriiven draaier en schuif deze voorzichtig op tussen deur en paneel, tot dat je bij de klem komt, het mooiste is om achter de klem te komen, deze is van metaal en kun je zo eruit wippen.
Dus niet onbehouwen aan die deurpanelen gaan sjorren, ff slim zijn !
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Daarna werd duidelijk dat het bovenste katrolletje van het raammechanisme doorgeroest was en dus af was gebroken. De "oplossing" van een vorige eigenaar: hij heeft een houten balk (grr :evil: ) in het portier onder het raampje geschroefd zodat het raampje niet ongewild naar beneden zou zakken. Het katrolletje was nergens meer te vinden, de ketting lag doelloos onderin de deur.
Toen het deurpaneel er eenmaal af was (na het bekende feest van het verwijderen van de clips rond raamslinger en deurklink :roll: ) bleek inderdaad het karton/hardboard z'n beste tijd te hebben gehad. Net als de clips dus.
De panelen ga ik opnieuw maken, de oude bekleding is nog goed bruikbaar dus die gaat er weer op. Even een nieuw elastiek in de deurvakken en dan ziet het er weer stukken beter uit!
Heb een mailtje gestuurd om te vragen naar de diameter. Heb de clips ook nog ergens anders gevonden: www.vwcox.com/webshop/index.php?_a=viewProd&productId=283 en op die foto's zien de clips er toch wel heel erg hetzelfde uit, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
De diameter waar deze clips in passen (dus het gat in de deur) is 8 mm.
Dat is hetzelfde als bij de Amazon, dus deze clips gaan passen! Scheelt toch weer een paar euro.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Erik Ciesluk" schreef:
Ik heb al een mail ontvangen van de mensen van Paruzzi.com:
De diameter waar deze clips in passen (dus het gat in de deur) is 8 mm.
Dat is hetzelfde als bij de Amazon, dus deze clips gaan passen! Scheelt toch weer een paar euro.
Kijk, dat is leuk!
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Boele Braaksma" schreef:
Kijk, dat is leuk!
Dat is het zeker, en om 't nog leuker te maken en de gokfactor iets te verhogen heb ik ze uiteindelijk hier besteld:
www.keverland.nl
Onderdeelnummer: 011.50011775 31, 50 stuks voor 10.75 euro. Dat is dus meer dan 5x zo goedkoop als bij de VKV.
Nu maar hopen dat ze inderdaad passen, als ik eraan denk meld ik dat hier tzt.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Ze zijn wel een stukje kleiner dan de originele Volvo clips, maar passen prima en zijn een goed(koop) alternatief.
Heb d'r helaas geen fotootjes van gemaakt, misschien denk ik eraan als ik de deurpanelen weer plaats.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-

Nou ja, nu heeft iedereen er wat aan, zo houden we de hobby betaalbaar!