Monteren hemel 142

• Jeroen Mekenkamp
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-11-2010 22:53 #97986 door Jeroen Mekenkamp
Monteren hemel 142 is gemaakt door Jeroen Mekenkamp
Beste Volvoliefhebbers,

Mijn project (zie topic 'wat met het dak') nadert zijn voltooiing. Kort samengevat: een 244 1980 gekocht, rijp voor de sloop maar met een goede dakplaat met schuifdak. Dakplaat van mijn 142 1969 uitgeslepen, dakplaat van 244 ingelast. Resultaat is prachtig!

Nu nog een nieuwe hemel monteren.. ik heb er een gekocht bij het VOD (vinyl), vanavond de vouwen eruit staan strijken (waarom vouwen ze die dingen op??). Balijnen uit het oude hemeltje bewaard, maar ik zie nog niet hoe de hemel aan de randen vast zit. Moet op een of andere manier vastgehaakt achter de daarvoor bestemde randen onder de dakplaat. Wie heeft hier ervaring mee? Zoekend op het forum kom ik alleen tips tegen voor Amazon en 544. Tips zijn zeer welkom!

Alvast dank!

Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-11-2010 11:08 #98003 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Monteren hemel 142
De P1800 heeft een frame van hout, hier wordt de hemel met nietjes op vastgespannen, middels montagclips (dezelfde als voor de deurbekleding) zit het geheel vast aan het dak, de balijnen moet je erinschuiven en duw je eerst op hun plek.
Bij mijn 140 uit '71 heb ik een hemel met schuifdak, als je een voorbeeld wil kan dat.
Feitelijk is het niet moeilijk. er moet een deel voor het open dak uit worden geknipt, of van hetzelfde materiaal op de schuiklep wordetn gemonteerd.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Jeroen Mekenkamp
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-06-2011 21:40 #104018 door Jeroen Mekenkamp
Beantwoord door Jeroen Mekenkamp in topic Monteren hemel 142
Nou, de hemel zit er nog niet in! Dat wil zeggen het hangt wel, maar ik krijg de hoeken niet goed (teveel spanning) en op andere plekken is er te weinig spanning. Door de bak van het schuifdak kun je de balijnen niet gebruiken om te spannen. Bovendien begrijp ik het systeem ook niet goed. Hoe ver moeten de zwarte randen tussen het spleetje onder het dak gestopt worden? Wie heeft ervaring hiermee? Een voorbeeld omg. Utrecht (Ed, waar woon je?) is ook zeer welkom!

Groet, Jeroen

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-06-2011 23:19 #104035 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Monteren hemel 142
Kijk woensdag even bij mijn 145, Jeroen. Geen schuifdak en wat langer plafond, maar het systeem is hetzelfde.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Jeroen Mekenkamp
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-06-2011 08:09 #104042 door Jeroen Mekenkamp
Beantwoord door Jeroen Mekenkamp in topic Monteren hemel 142
Goed idee Rob, ik kijk morgenavond hoe het in jouw wagen zit!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD