autogordels achter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-05-2001 15:49 #57686 door
autogordels achter is gemaakt door
Ik overweeg een (erg mooie...) Amazon, 2 deurs ('68) te kopen. Popel, popel. Klein probleempje is het ontbreken van gordels op de achterbank. Ik heb mijn kinderen liever daar dan in de voorruit...Wie weet hoe ik het best welke autogordels bevestig? Er ligt een LPG-tank achterin, dus werken vanuit de kofferbank is schier onmogelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2001 12:03 #58200 door
Beantwoord door in topic autogordels achter
Hoi Marc,Ik heb toevallig vorige week hetzelfde gedaan bij mijn 2 drs. Amazon -i.v.m. gezinsuitbreiding-. Een super-eenvoudigeklus aangezien Volvo e.e.a. al heeft voorbereid!! (zelfs al in de mijne van '61) Ik heb voorin rolgordels gezet, en achterin vaste driepuntsgordels. Ik heb deze -universele- gekocht bij Nordicar in Heerhugowaard (iets van Hfl. 50 per stuk), maar ze zijn bij meer bedrijven (en ook bij de club) te krijgen.Om ze te bevestigen moet je de achterbank verwijderen: eerst de zitting weghalen, dan zie je Onderaan de rugleuning aan de zijkant 2 gebogen metalen strips, deze buig je open waarna je de rugleuning kan verwijderen. Dan zie je onderaan, +/- 10 cm uit het midden 2 rubber dopjes zitten. Hierachter zitten opgelaste moeren. Dit worden je middelste/onderste bevestigingspunten.De bovenste bevestigingspunten zitten achter de bekleding v.h. hemeltje, een stukje boven de hoedenplank. Door voorzichtig op het hemeltje te drukken voel je hierachter de opgelaste moeren zitten. Voorzichtig een gaatje maken in het hemeltje.De 3e bevestigingspunten, onderaan de zijkanten, waren bij mij niet voorbereid -of ik heb ze niet gevonden-. Ik heb de zijplaat weggehaald (waar de achterste armsteun inzit). Onderaan a.d. achterzijde vindt je dan een dubbel stuk plaatwerk waar je van beide zijden bij kan. Hierin heb ik een gat geboord zodat ik m.b.v. een bout / moer (zelfborgend) de gordel hier vast kan zetten. Hier wel een paar grote carrosserie-ringen gebruikt voor extra stevigheid. Deze bout zit bij mij net achter/onder de zijbekleding langs zodat ik hier geen gat in heb hoeven maken. Even zoeken maar dan vind je het plekkie wel.Je hebt nog wel een aantal nieuwe bouten en moeren nodig, aangezien die van de set waarschijnlijk niet passen (engels schroefdraad!) maar dan zit alles. Binnen een uur klaar!!Een beetje lang verhaal, maar het moet lukken, anders hoor ik het wel.Gr. Remko.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-08-2001 11:33 #58199 door
Beantwoord door in topic autogordels achter
Hoi Marc,Ik las jouw bericht over de autogordels in het forum en ik zit met hetzelfde probleem (amazone '68, 2-deurs,geen gordels achter).Heb jij inmiddels een oplossing bedacht? Dan hoor ik dat graag van je, want ik ben nog op zoek. Alvast bedankt voor je reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-08-2001 17:16 #58198 door
Beantwoord door in topic autogordels achter
Dag Rob. Fluitjes van centen - werkelijk een klusje van niks. Achterbank eruit (zitting aan de voorkant optillen, terugtrekken en verwijderen, lipjes links en rechts van de leuning aan onderkant ombuigen, leuning omhoogduwen en eruit nemen). De bouten voor de onderste twee bevestigingen van de gordels vind dan je vanzelf. De bovenste (derde punt) is even frunniken: zoek al voelend in de bekleding tussen zij- en achterruit (boven de hoedenplank ergens) naar een 'bout'. Prik daar met een priem een gaatje: past precies de derde schroef van je gordel in. Ik kon een setje gordels (zonder oprolmechanisme!) van een aangewaaide zwager overnemen: bij de auto-onderdelenboer liggen ze voor ca. f 90,- (driepunts). Maar misschien is het lucratiever eens op de sloop te zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2001 13:36 #58197 door
Beantwoord door in topic autogordels achter
Hoi Marc Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga volgende week op basis van jouw aanwijzingen aan de slag.Ik probeerde je mailtje te 'replyen' maar dat ging fout. Vandaar dat ik dit mailtje via het forum verstuur.Misschien tot mails,Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.