slechtwerkende snelheidsmeter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2001 13:46 #57622 door
De snelheidsmeter van mijn Amazon werkt al een tijdje niet goed. Tot 50-60 km/uur geeft hij de juiste snelheid aan, maar daarboven (vooral bij een warme motor)geeft hij een te lage snelheid aan. Als ik de koppeling intrap of schoksgewijs gas geeft schiet hij naar de juiste snelheid om vervolgens op een heen-en-weer-gaande manier weer terug te zakken naar 60 km/h. Na een stop, bijvoorbeeld bij een verkeerslicht, geeft hij de eerste tijd (nog geen minuut) de juiste snelheid aan, maar zakt al snel weer terug. Waar kan het aan liggen? Een sleutelvriend -die helaas met vakantie is- zei dat de meter misschien gesmeerd dient te worden. Klopt dat en hoe doe ik dat? Wie kan mij handige tips geven? Tim.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-07-2001 13:03 #58350 door
Beantwoord door in topic slechtwerkende snelheidsmeter
Beste Tim,het lijkt mij toe, dat je snel toe bent aan een nieuwe kabel, voordat het haperen ook nog de tandwieltjes van de snelheidsmeter verziekt.Siang Phoa, ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2001 21:40 #58349 door
Beantwoord door in topic slechtwerkende snelheidsmeter
Waar de snelheidsmeterkabel in de versnellingbak verdwijnt zit een wormtandwiel, ook dit kan defect zijn. Ik heb de zelfde klachten gehad waarna op een gegeven moment de meter niets meer aangaf. Na een nieuw wormtandwiel geplaatst te hebben was het probleem over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.