snelheidsmeter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2001 21:37 #57558 door
snelheidsmeter is gemaakt door
Van mijn Amazon Combi loopt de dagteller en de teller van de kilometerstand niet meer. De snelheidsmeter doet het wel nog. Weet iemand of dit defect te herstellen is of moet er 'n hele nieuwe klok in.Groetejes Wiet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2001 12:55 #58514 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Hoi Wiet,Ik heb hetzelfde probleem. In je snelheidsmeter zit een 'aftakking' voor je kilometertellers. Dit is een apart asje met een paar kleine (worm-)tandwielen. Deze slijten vaak uit (dit merk je aan luidde 'tikken' in je km-teller waarbij het lint heen en weer schiet) tot ze op een gegeven moment helemaal niet meer in elkaar griipen.Oplossingen zijn:1) Opsturen naar VDO in A'dam, deze heeft een afdeling die e.e.a. tegen uurloon + materiaalkosten repareert2) Inruilen voor een gereviseerde teller (bij het VOD? of bij gesp. Amazon-onderdelen bedrijven)3) tweedehands teller op de kop tikken.Een los asje of tandwieletjes heb ik nog niet gevonden. e.e.a. is verder erg simpel zelf in en uit elkaar te halen. mocht jij losse asjes / tandwieletjes vinden, hou me s.v.p. op de hoogte. Een fietscomputertje plaatsen kan natuurlijk ook, zie laatste clubblad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2001 20:50 #58513 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Ik denk dat ik tijdelijk voor de laatste oplossing ga kiezen. Als ik iets meer tijd heb gooi ik de teller uit elkaar en dan probeer ik hem te herstellen. Mocht mij dit lukken dan ben jij de eerste die dat komt te weten Remko.Bedankt alvast, volvogroetjes Wiet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.