snelheidsmeter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-10-2001 11:15 #57427 door
snelheidsmeter is gemaakt door
Ik heb de indruk dat mijn snelheidsmeter bij hoge snelheden ongeveer 15 km/u te veel aan geeft. Is het mogelijk de meter te ijken en zo ja hoe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-10-2001 19:00 #58869 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Ik heb met mijn combi van '66 precies dezelfde kwaal. Nu heb ik eens gehoord dat ze bij een combi weleens andere tandwielen in de cardanklok zetten. of het hieraan ligt??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2001 09:50 #58868 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Een 10% afwijking is redelijk normaal, wat ook van invloed is op je snelheidsmeter is de maat banden of is er soms een achteras verwisseld, niet alle achterassen hebben nl de zelfde tandwieloverbrenging waardoor je snelheidsmeter gaat afwijkingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2001 00:19 #58867 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Combi heeft een andere (kortere) eindoverbrenging, vandaar ook dat andere tandwieltje in de versnellingsbak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2001 18:28 #58866 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Bij CRP liggen voldoende snelheidsmeters die wel goed werken. Voor jouw meter kun je eens nakijken of de meter wel bij de auto hoort. Is er een overdrive gemonteerd, dan wijkt ie ook af. Voor advies kun je je dan wenden tot:NORDRIVE, flok boer is de naam;telefoonnummer: 0512-514960Voor onderdelen of advies en eventueel zelf sleutelen kun je naar ons komen. Ook klein onderhoud en laswerkzaamheden verrichten wij.Bel eens voor een afspraak:0416-650263Huub LommersJacques Wagtmans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.