dashboardbekleding

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2001 14:17 #57379 door
dashboardbekleding is gemaakt door
Wie vertelt mij iets over het verwijderen van oude en monteren van nieuwe dashboardbekleding. de mijne zit vol krimpscheuren. Amazone.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2001 15:59 #59038 door
Beantwoord door in topic dashboardbekleding
Hallo Jan,Ik heb zelf het hele dashboard uit de auto verwijderd omdat deze opnieuw gespoten moest worden.Ik heb toen met een verfstripper de binnenkant van het dashboard goed heet gemaakt waarna de lijm zo los liet.Je zal de onderste sierstrip ook los moeten maken,deze zit met veertjes vast maar aan beide kanten ook 2 schroefjes.Een nieuwe bovenkant kun je er dan zo weer op lijmen met bisonkit of iets dergelijks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2001 21:13 #59037 door
Beantwoord door in topic dashboardbekleding
Hallo Jan,Ik heb om het opnieuw scheuren van het dash board tegen te gaan deze niet meer vastgelijmd. Aan de voorzijde kun je hem namelijk netjes klemmen met de sierlijst en bovenop kun je hem afklemmen met de zwarte sierlijst, daarbij heb ik ook nog een toerenteller die hem keurig op zijn plaats houdt. Ik hoop op deze manier het dashboard iets meer "bewegingsruimte" te geven in de warme dagen. Succes. Dries

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2001 15:21 #59036 door
Beantwoord door in topic dashboardbekleding
Je kan het dashboard gewoon laten zitten. voorste sierstrip verwijderen, vervolgens de oude bekleding er aftrekken. Restanten verwijderen met een verfkrapper. Bij het opnieuw monteren is het verstandig de Km teller te demonteren van het dashboard. Nieuwe bekleding en dashboard in smeren met bisontex. Dus geen bisonkit deze lijm lost de bekleding op. Uitdrogen komt door invloed van de zon. De nieuwe gaat bij normaal gebruik weer 10 jaar mee. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2001 16:33 #59035 door
Beantwoord door in topic dashboardbekleding
Jan ik had het zelfde probleem, een nieuw dashbord kost ongeveer 300,-- fl. dus je heb niet te verliezen door het te proberen te maken.Ik heb de gaten groter gemaakt en gevuld met PUR schuim alles met een rasp glad gevijld en daarna bekleed met een skai die geschikt is voor auto's. Het resultaat is erg mooi, wel glad. Maar de kosten waren ook veel lager ca. 50,--succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2001 23:05 #59034 door
Beantwoord door in topic dashboardbekleding

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2001 16:53 #59033 door
Beantwoord door in topic dashboardbekleding
Lijkt mij heel goeie tip. heb geen toerenteller, maar misschien is bv, slechts op 2 of 3 punten lijmen ook goed om wat speling te houden. Nieuwe kostte me 351.59 excl. uit VOD, wat ik belachelijk duur vind. Ga denk ik tijdig beginnen aan een houten exemplaar. Of probeer dit uit te besteden aan een houtsnij-stam in afrika: die doet dit zeker voor 25,-- Hfl per stuk en staat een stuk chiquer, echt (balsa?)hout! vr gr jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2001 17:02 #59032 door
Beantwoord door in topic dashboardbekleding
Rene de nieuwe kostte mij 351.59 excl. (had gehoopt op 299,-- maar dit was een aanbieding van enkele maanden geleden! Het moet m.i. mogelijk zijn om hetzelfde plastic of skai te kopen. Het nog geen ervaring met dit onderdeel want moet nog gaan slopen. Afgezien van het deel om de snelheidsmeter, dat waarschijnlijk niet gauw scheurt, moet het mogelijk zijn het overgrote deel zelf opnieuw te bekleden, na zoals jij deed de gaten opvullen en glad af werken. Overigens is er met een houten dashboard niks mis! groeten jan de jong

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.