dag-km-teller repareren

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2001 16:42 #57324 door
dag-km-teller repareren is gemaakt door
Nu ik met de dashboardbekleding bezig ben wil ik van de gelegenheid gebruik maken om de dagteller, die het dus al bijna 25 jaar tot mijn grote ergenis niet doet, eindelijk onder handen te nemen. Van achteren benaderen lijkt bijna onmogelijk, dus dan toch van voren? is het mogelijk zonder van alles te vernielen? wie o wie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2001 18:13 #59213 door
Beantwoord door in topic dag-km-teller repareren
Jan,De teller-unit moet je vanachteren uit je dashboard halen. Een hele priegelklus tussen alle bedrading en stuurkolom. Maak eerst even de benzinemeter aansluitingen los, demomteer voorzichtig de temperatuurmeter (kleine schroefjes achterzijde metertje losdraaien en schuin uit het gat uit tellerhuis halen). Dan moertjes waarmee tellerhuis aan beide zijkanten aan dashboard sit losdraaien en de meter kan ertussenuit worden gemanouvreerd.De teller kun je openen door de chromen voorzijde langs de randjes open te buigen. Wat er defect is, moet je zelf verder uitzoeken. Vaar is een van de asjes los of tandwieltje beschadigd. Handig om een teller achter de hand te hebben voor onderdelen...Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-12-2001 16:43 #59212 door
Beantwoord door in topic dag-km-teller repareren
voor 150 gulden (dit jaar nog tenminste) heb jij een prachtig werkende nieuwe(bijna) teller met perfect functionerende dagteller.Kom eens vrijblijvend langs bij ons in de hobbyruimte.Adres:Eerste Zeine 124Waalwijk Tel 0416-650263wel even bellen van te voren.We zetten dat ding er ook in voor je.GroetJacques Wagtmans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-12-2001 19:41 #59211 door
Beantwoord door in topic dag-km-teller repareren
Probeer het eerst zelf en als het niet lukt hoop ik er nog 25 jaar tegen aan te kijken zonder dat het me ergert. ik ben erg gierig en doe alleen het hoogst noodzakelijke! bedankt voor je aanbod.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.