speedometerkabel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2001 10:10 #57316 door
speedometerkabel is gemaakt door
Na een forse bekeuring heb ik toch maar besloten om de defecte speedometer te reapreren en deze werkt inmiddels. Onder bij de aansluiting van de kabel aan de bak zit een rubbertje. Is dit om de olie in de kabel te houden en zo ja, moet je zo'n kabel regelmatig olien en waarmee.Tot slot ben ik ook erg benieuwd hoe ik kan verifieren of de meter de juiste snelheid aangeeft. (naast iemand gaan rijden met een gsmmetje in mijn hand vind ik geen nauwkeurige oplossing). GroetenThijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2001 12:20 #59237 door
Beantwoord door in topic speedometerkabel
Een methode om je snelheid te ijken is om met een op de speedometer constante snelheid over de snelweg of een provinciale weg te rijden en dan met een stopwatch een kilometer op de hectometer paaltjes te klokken. Dit werkt het best bij snelheden van 60, 90 en 120 km/uur. Je doet dan respectievelijk 60, 45, 30 seconden over een kilometer. Meest nauwkeurig is om dit op een rechte weg te doen. Bij bochten zou je afhankelijk van hoe de bocht loopt moeten corrigeren. Meest veilig is waarschijnlijk om het door een bijrijder te laten doen. Al gaat het prima alleen. Ik heb onlangs op die manier uitgevonden dat mijn snelheidsmeter erg nauwkeurig is. Als ik op de teller 60 rijdt, dan ga ik zeker niet langzamer. Kennis die geld kan besparen :-)).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2001 13:40 #59236 door
Beantwoord door in topic speedometerkabel
Dat klinkt als een plan. De volgende vraag is dan natuurlijk....Mocht deze teveel afwijken, is het dan mogelijk om deze nauwkeuriger af te stellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2001 19:11 #59235 door
Beantwoord door in topic speedometerkabel
een simpele manier is een portable gps te gebruiken, veel watersporters hebben zo,n ding, ikzelf heb een portable van garmin,met een stukje klittenband op het dashboard zetten, voeding in de sigareaansteker, en je hebt een goedkope satalietnavigatie met een zeer nauwkeurige opgave van je snelheid,probeer er een te lenen bij een watersporter, of kom op een zaterdag naar ons toe in Edam, is het met 10 minuten geregeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-12-2001 11:58 #59234 door
Beantwoord door in topic speedometerkabel
Da's inderdaad een goede tip. Ik wel mensen die een GPS hebben. Maar dan blijven er mog twee vragen open, moet de kilometerteller kabel (regelmatig) gesmeerd worden, en indien nodig, hoe stel je de kilometer af indien deze afwijkt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-12-2001 11:58 #59233 door
Beantwoord door in topic speedometerkabel
Da's inderdaad een goede tip. Ik wel mensen die een GPS hebben. Maar dan blijven er mog twee vragen open, moet de kilometerteller kabel (regelmatig) gesmeerd worden, en indien nodig, hoe stel je de kilometer af indien deze afwijkt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-12-2001 12:12 #59232 door
Beantwoord door in topic speedometerkabel
afstellen is m.i. niet mogenlijk, vroeger werkte zelfs de politie met verfstreepjesop het glas van de snelheidsmeterBij heel grote afwijkingen kun je het aandrijftandwiel in de bak aanpassen, maardat is alleen nodig als je een andere eindoverbrenging in de achteras heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-12-2001 16:36 #59231 door
Beantwoord door in topic speedometerkabel
Dat van dat gsmmetje is een prachtige simpele oplossing. Je moet het vaak niet moeilijker maken dan noodzakelijk. We hebben hier tenslotte te maken met auto's uit een tijd dat het allemaal niet zo moeilijk was.Gewoon doen.Smeren doe je met een olie aangevuld met grafiet. Werkt het beste.Jacques Wagtmans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-12-2001 23:15 #59230 door
Beantwoord door in topic speedometerkabel
Het rubberen ringetje is volgens mij om de olie in de bák te houden....Je snelheidsmeter kun je nauwkeuriger maken door een andere maat band te monteren.(wat is het leven toch makkelijk)Groeten, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.