vervangen rubberen binnenmatten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2001 21:54 #57271 door
Na een deelrestauratie/vervanging van beide voorschermen is nu het interieur aan de beurt. De rubberen matten zijn nu echt aan vervanging toe. Bovendien lijkt het mij beter voor de bodem van mijn amazon. Onder de rubberen matten blijft eventueel vocht langer aanwezig. Met alle gevolgen van dien. Een echt goede isolatielaag is ook niet aanwezig. Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van de isolatie (welke?), de matten en het aanbrengen ervan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2001 23:15 #59422 door
Beantwoord door in topic vervangen rubberen binnenmatten
Condensatie van vocht in het interieur voorkomen door binnen stallen en ramen een beetje open. Bodem van binnen dichtsealen met Vibraflex ST en Isomat VM. Het zijn kunststof platen welke de luchtgeluidisolatie verbeteren en het constructiegeluid verminderen (ontdreuning). Tevens wordt de bodemplaat afgesloten voor vochttoetreding. Heb mijn wagen laten behandelen (bodem + schutbord). Geluidreductie voor en na isolatie met analyzer gemeten. Geluidreductie ca. 2 dB(A). Niet schokkend, wel duidelijk waarneembaar. Vr. gr. Frans de Wolff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 00:27 #59421 door
Beantwoord door in topic vervangen rubberen binnenmatten
Ik heb niet zo lang geleden nieuwe rubbermatten in mijn Amazon gelegd, gewoon op de plaats leggen, de zijkanten onder de aluminium dorpelplaat klemmen, klaar! te verkrijgen bij het VOD of de diverse vrije handelaren. 20 jaar geleden heb ik een goedkope tapijtset uit Engeland laten komen, die ligt nog steeds daar weer boven op, staat toch weer wat sjieker dan alleen maar kaal rubber.Frans, waar kan je die isolatiematten kopen, zijn ze flexibel of stug, moeten ze gelijmd worden, of heb je nog controle over het eventuele vocht er onder?Graag antwoord, want 2 dB is een interessante winst.Siang Phoa ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.