vervangen p1800 bovenkant dashboard

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2002 11:45 #57252 door
Het interieur van mijn P1800S (67) is geheel vernieuwd door de vorige eigenaar. Het voorruit is waterdicht dus ik wil eigenlijk de bovenkant van het dashboard vervangen van binnenuit. Het lijkt me een lastige klus, is er iemand die hier ervaring mee heeft ?bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2002 14:45 #59482 door
Beantwoord door in topic vervangen p1800 bovenkant dashboard
Neen, alleen door het gehele dashboard te verwijderen kun je het boven deel eraf halen en de bekleding vervangen.Dit komt omdat de bekleding met clips vastzit en deze zijn niet benaderbaar met het dashboard op z'n plek.Bovendien kun je met de voorruit geplaatst niet de bocht maken om het bovendeel op z'n plek te krijgen en tussen beide dahsboarddelen te klemmen.Feitelijk bestaat het dashboard uit twee delen, een zgn "sandwich" constructie.Overigens is het de/monteren van de voorruit en weer waterdicht maken bij de P 1800 gemakkelijker dan bij bv de amazon.Het verwijderen van het dashboard is een hele klus en heb ik twee maal gedaan tijdens restauratie.....met de voorruit eruit. O.a. de breekbouten van de stuurkolom moeten worden verwijderd en alle klokken losgemaakt.Maak als je aan deze klus begint zeker eerst foto's en markeer de diverse kabelboom aansluitingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2002 12:31 #59481 door
Beantwoord door in topic vervangen p1800 bovenkant dashboard
Mijn ervaring is alle bedrading onder de motorkap losnemen, vervolgens de stekerverbindingen van de kabelboom voor de achterverlichting onder het dashboard losnemen. Vervolgens stuur verwijderen. Je kan nu het complete dashboard inclusief de bedrading uit de auto nemen. Een andere methode is om de bedrading van het dashboard te verwijderen. Het is maar net hoe lenig je bent. Om niet in de problemen te komen is een goed bedradingsschema wel een pre.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2002 21:05 #59480 door
Beantwoord door in topic vervangen p1800 bovenkant dashboard
Ik heb een p1800jensen en ik ben volop bezig met restaureren ervan.Ik kan me herinneren dat ik grote moeite had met het verwijderen van het dashboard zelfs met de ruit verwijderd!Als je de ruit erin wilt laten geef ik je weinig kans wilfred.Mischien toch maar de ruit verwijderen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.