rolgordels amazon voor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 21:44 #57175 door
rolgordels amazon voor is gemaakt door
Beste Volvovrienden,Het is me gelukt, althans dat dacht ik. Vandaag voor het eerst naar het VOD in Elshout gegaan en thuisgekomen met twee spliksplinternieuwe, uit het oogpunt van veiligheid noodzakelijke rolgordels voor m'n Amazon (Stahl securant automatic). De gebruiksaanwijzing is in het Zweeds, maar ik kan er uit opmaken dat ik de gordelvanger moet bevestigen aan 1. de stoel, 2. de bodemplaat of 3. de versnellingsbaktunnel. Ik kan echter zo op het eerste gezicht geen punt vinden waar ik de vanger aan moet bevestigen. Kunnen jullie me hiermee helpen? Het gaat dus om de aansluitpunten van de vangers tussen de voorstoelen in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 21:59 #59767 door
Beantwoord door in topic rolgordels amazon voor
Niels, je hebt niet verteld uit welk bouwjaar jouw auto is, er is meen ik een essentieel onderscheid in originele bevestiging op de cardantunnel tussen de jaren vóór en na 1967.Vóór 1967: er zit ter hoogte van de rugleuningen op de tunnel een bevestigingsoog waarin de originele gordels inklikken, deze beugel kan je vrij makkelijk losmaken en beide nieuwe vangers vastzetten.Na 1967 heb ik geen ervaring mee.Siang Phoa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 22:10 #59766 door
Beantwoord door in topic rolgordels amazon voor
Siang, bedankt voor je snelle reactie. M'n amazon is van 1969. Wat je beschrijft lijkt op een tekening uit mijn onderdelenboek (1969-1970). Daarin zijn twee gordelvangers (driepuntsgordel, niet rol-) met een hoekstaal aan elkaar verbonden. Het hoekstaal zit vast met 1 bout vertikaal op de tunnel. Bedoel je dit bevestigings oog? Hoe maak ik dan hieraan twee losse gordelvangers aan vast? Of denk ik nu erg ingewikkeld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 22:17 #59765 door
Beantwoord door in topic rolgordels amazon voor
ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je het hoekstaal geheel moet losschroeven en de nieuwe vangers op die plaats moet bevestigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 22:48 #59764 door
Beantwoord door in topic rolgordels amazon voor
Bij mijn 69er zitten de vangers samen met een bout vast aan de middentunnel. Er zit daar een schroefgat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2002 07:52 #59763 door
Beantwoord door in topic rolgordels amazon voor
Het is inderdaad heel simpel, de oude beugel (of wat er ook zit) verwijderen van de middentunnel en dit schoefgat en deze bout gebruiken om de nieuwe gordelsluitingen te bevestigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2002 21:41 #59762 door
Beantwoord door in topic rolgordels amazon voor
hi, volgens mij zitten er gewoon op de tunnel tussen de twee voorstoelen standaard gaten met schroefdraad in de bodem. Ten minste bij mij was dat wel het geval.groetjes Theo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-02-2002 21:43 #59761 door
Beantwoord door in topic rolgordels amazon voor
hi, volgens mij zitten er gewoon op de tunnel tussen de twee voorstoelen standaard gaten met schroefdraad in de bodem. Ten minste bij mij was dat wel het geval.groetjes Theo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.