de-, en monteren hemeltje

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2002 10:11 #57172 door
de-, en monteren hemeltje is gemaakt door
Hallo! Ik heb een vraagje, ik ben nog steeds bezig met het demonteren van mijn Amazone uit 70. Ik zit er nu over te denken om ook het hemeltje een goede schoonmaakbeurt te geven en ik wil het desnoods er helemaal afhalen.Is dat makkelijk en hoe gaat dat? En hoe zit het met het weer erop monteren? Wie kan mij het antwoord geven? PS als ik het er niet afhaal, wat is dan een goed schoonmaakmiddel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-01-2002 13:18 #59784 door
Beantwoord door in topic de-, en monteren hemeltje
Het demonteren is lastig, het (netjes) monteren is ronduit moeilijk. Werk van achteren naar voren. Maak het hemeltje los van de achterruitrand. Op deze wijze komt de kartelrand aan de zijkanten in zicht en zou je die stukje bij beetje moeten kunnen losschoeven. Als het gehele hemeltje loshangt kun je de dwarsbalijnen losmaken. Montage in omgekeerde volgorde en maak hierbij gebruik van een soort platte spatel om het doek achter de kartelrand te steken. Met vooral veel geduld moet het lukken. Er zijn in het verleden diverse artikelen in ons clubblad over geschreven, probeer die eens te achterhalen. Schoonmaken: probeer eerst eens groene zeep met soda. Recept uit grootmoederstijd, met vaak verbluffend resultaat. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2002 12:35 #59783 door
Beantwoord door in topic de-, en monteren hemeltje
Ik sluit me hierbij volledig aan. Misschien nog aanvullende tips: de spatel heb ik gemaakt van een 1mm dik stuk pvc met afmetingen 5cmx15cm. Hoeken mooi afronden anders gaat het door het doek. Het schoonmaken: in de wasmachine...niet te warm en zeker niet centrifugeren. Hierna heb ik nog een HG-vinyl reiniger gebruikt, maar dit heeft volgens mij weinig toegevoegd aan de reiniging van de wasmachine.Ik heb het eerst voor en achter vast gezet en daarna alle zijkanten..succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2002 15:33 #59782 door
Beantwoord door in topic de-, en monteren hemeltje
Wanneer het niet noodzakelijk is, b.v. stralen van de carrosserie, en het hemeltje zit er nog perfect in dan raad ik je aan het te laten zitten, het monteren is een lastige klus en vaak met matig resultaat. Schoonmaken kun je altijd met een huishoudsopje of met een product van HG, verkrijgbaar bij de drogist.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.