driepuntsgordel achter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2002 20:45 #57060 door
driepuntsgordel achter is gemaakt door
Hoi,Ik wil achterin mijn amazone een driepuntsgordel bevestigen in verband met maxi cosi. Heeft iemand tips of suggesties ter bevording van het instand houden van mijn hemel en carroserie?Groetjes sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2002 22:51 #60113 door
Beantwoord door in topic driepuntsgordel achter
Sebas,In de 2-deurs uitvoering zitten de gaten al voorbereid door Volvo. Ook het gat voor de driepuntsgordel zit verborgen achter je hemeltje in de raamstijl.Even voelen en je hebt het gaatje al te pakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2002 00:14 #60112 door
Beantwoord door in topic driepuntsgordel achter
Ik moet in mijn vier deurs een gordel bevestigen. Is de vier deurs ook voorbereid op kleine aanstaande volvo liefhebbertjes?<br><i>Groet</i><br><b>Rik</b>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2002 08:23 #60111 door
Beantwoord door in topic driepuntsgordel achter
Volgens mij zijn de Volvo's van rond 68 (en later natuurlijk) voorbereid voor gordels achter. Als je je zitting van de achterbank verwijderd moet je vrij direct de boutgaten hiervoor kunnen zien. Zitten deze er niet, dan moet je inventief gaan worden. Een oplossing is gaten (voor een bout) in bodem en hoedenplank te maken, en vervolgens de gordels op deze wijze te bevestigen. Leg aan de onderkant van de bout/moer-verbinding wel een dikke plaat (staal of aluminium) van minimaal 15 bij 15 cm om de eventueel vrijkomende krachten op de bout/moer beter over het plaatwerk te verdelen (en bij een aanrijding het uitscheuren van de bout/moer te voorkomen.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2002 12:09 #60110 door
Beantwoord door in topic driepuntsgordel achter
Let er even op je moet gordels hebben die bovenaan oprollen, deze zijn anders dan de gordels die voorin zitten. Halfords heeft ze nog in het assortiment, prijs ca. 45 euro zo uit mijn hoofd.succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2002 22:34 #60109 door
Beantwoord door in topic driepuntsgordel achter
mijn 4 deurs uit 65'heeft 3 punts gordels achter en die zitten ook in een origineel bev. gat in de achter zijstijl, of de gordels er af fabriek in zaten weet ik niet maar voorin zitten exact dezelfde alleen dan met dat "kastje" tussen de stoelen en allemaal in lichtblauw en met een volvo labeltje eraan ( het zijn geen rolgordels v+a) volvo groeten gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2002 22:34 #60108 door
Beantwoord door in topic driepuntsgordel achter
Of even naar de sloop. De achtergordels van een 240 passen heel goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2006 16:53 #60107 door
Beantwoord door in topic driepuntsgordel achter
Hoi Gijs,

Ik heb een amazone 4 deurs uit '61. Twee gaten voor de gordels heb ik gevonden. Dit zijn de gaten/moeren in de achterstijl bij de achterruit en in het midden van de achterbank waar de sluiting bevestigd wordt. Kun jij (of wellicht iemand anders) aanduiden waar de bevestigingsgaten voor het andere uiteinde van de gordel aan de linker-/rechterzijde aan het einde van de achterbank bevestigd wordt? Wellicht zit dit achter het rubber dempingsmateriaal...?

Alvast bedankt,
Marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.