snelheidsmeter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-07-2002 22:50 #56662 door
snelheidsmeter is gemaakt door
Hallo!Kort geleden een overdrive laten monteren. Perfect, rijdt als een superluxe auto. Slechts één probleem: de lintmeter zwabbert boven de 100 als een gek heen en weer. Volgens Nordicar, die de inbouw deed, is het de meter zelf, maar ik heb twijfels. Het ding was daarvoor prima. Iemand een idee? Tandwiel in de overdrive is aangepast, daar kan het niet aan liggen! Anne

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2002 11:35 #61338 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Kan het de kilometerteller-kabel ook zijn? Als deze in een vreemde bocht ligt kan hij ook gaan 'schommelen'. Misschien, dat als je de kabel een beetje omlegt dat het over is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2002 09:16 #61337 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Na montage van de overdrive dient er ook een langere kilometertellerkabel (3x woordwaarde, 2x letterwaarde) gemonteerd te zijn (de andere is gewoon te kort). Waarschijnlijk hebben zij hiervoor geen nieuwe gebruikt. Zelf heb ik dit probleem ook gehad, en het bleek een knik en dus zwakke plek in de binnenkabel te zijn. Hierdoor blijft de binnenkabel "haken" in de buitenkabel, maar omdat de binnekabel alsnog doordraait, windt deze zich op (aangeven lagere snelheid) tot de kracht voldoende is om hem las te laten schieten (hogere snelheid). Volgens mij moet je na demontage van de kilometertellerkabel de binnenkabel vrij probleemloos eruit kunnen halen. Bij geen zichtbare beschadigingen (gebroken draden of verdikkingen) dan maar goed met vet of olie smeren (want dat kan ook een oorzaak zijn) en de binnenkabel weer in de buitenkabel schuiven. Vervolgens het zaakje weer onder de auto monteren en goed opletten dat de kabel nergens scherpe knikken maakt.Succes!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2002 09:18 #61336 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Toevoeging:Bij een barst, knik of breuk in de buitenkabel of beschadigde binnenkabel rest je niets anders dan een nieuw setje te kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.