bekleding

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2002 19:39 #56297 door
bekleding is gemaakt door
Ik ben in het bezit van een 144 van 1968, het interieur hiervan is zwart leer uit een 164. Het interieur nr. op het type plaatje is 701-564. Volgens diverse beschrijvingen zou een auto van dit type uitgerust moeten zijn met skai bekleding of stoffen bekleding zonder hoofdsteunen. Om de auto weer geheel orgineel zou ik graag weten welk interieur bij voornoemd nummer hoort. bvb dank Hein

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2002 13:24 #62601 door
Beantwoord door in topic bekleding
Hallo Hein,In mijn korte broeken heb ik nog vele jaren in de ouderlijke donkergroene 144 gezeten. Uiteraard kan ik je niet zeggen welke nummers er bij het interieur hoorden, maar ik herinner mij dat het interieur volledig lichtbruin was: zetels en deurpanelen. De zetels (zeker achetrbank) waren afwisselend een strook stof en een strook skai (stroken van 20 à 30 cm breedte) ... en bij zonnig weer waren de stoffen banden gegeerde plaatsjes! (maar waren ook veel meer versleten dan de skai: bovenste ronding van de rugleuning door de zon opgegeten). Voor de voorste zetels dacht ik dat de buitenste randen van zit- en rugvlak in skai waren en het middelste in stof.Groetjes Denis

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2002 17:03 #62600 door
Hoi Hein,Ik heb een 144 uit 1968 kleurnummer 97, met volledige lichtbuine skai bekleding. Voor zover ik weet origineel. Ik zal vanavond eens kijken welke nummers daarbij horen.Jeroen van Slooten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2002 19:53 #62599 door
Jeroen dat zou geweldig zijn, zeker als de interieur nummers overeenkomen, alvast bedankt voor de moeite, Hein

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2002 20:07 #62598 door
Helaas geen 701-567 maar 708-579, dit is dus (als mijn bekleding origineel is, wat ik wel verwacht) het nummer van geheel bruine skai, dus zonder stroken stof.Jeroen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2002 23:57 #62597 door
Helaas, ik blijf verder zoeken want er moet toch wel ergens een lijst zijn met interieurnummers. Het interieurnummer van jouw auto heb ik inmiddels genoteerd. Misschien komen er nog meer reacties zodat ik er een lijst van kan maken. In ieder geval bedankt voor de moeite.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2003 18:32 #62596 door
Beste Hein,Mijn 144 uit 1968 heeft ook het interieurnr. 701-564. Dit is rode skai-bekleding, zonder hoofdsteunen. Ik heb deze ponlangs ook verwisseld voor een lederen interieur, maar heb de orginele stoelen (redelijk) en achterbank (prima) met de oorspronkelijke (wel verkleurde) skai nog.met groet,Ger

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2003 22:00 #62595 door
Ger, bedankt voor jou reactie,ik ben je e-mail adres kwijt daarom maar even op deze manier. Ik heb op eenzelfde type stoel gezeten en na lang wikken en wegen besloten om toch maar op de 164 stoelen te blijven zitten, ik hier inmiddels nieuwe zittingen voor gekregen. Maar mocht je van je interieur af willen noem een prijs en misschien kunnen we iets overeenkomen. Vr.gr. Hein

• Herm Vlake
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-11-2008 10:36 #62594 door Herm Vlake
Beantwoord door Herm Vlake in topic bekleding
<p>Hallo Hein,
ik weet niet of je nog streeds op zoek bent naar de originele kleu van de bekleding. Op deze site www.volvoamazonpictures.se/ staan ondere andere oude brochures in kleur gescand. Misschien staat de brochure van jouw keuze er bij. In de brochure vind je vaak de leverbare kleur lak/ bekleding combinaties.
Succes Herm</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD