mijlenteller is gestopt

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-01-2003 12:27 #56213 door
mijlenteller is gestopt is gemaakt door
Wie kan mij vertellen waar ik moet zoeken als mijn mijlenteller stopt met tellen, maar de snelheidsmeter gewoon blijft werken. Het gaat om een amazon uit '67. Is dit eigenlijk wel zelf te repareren of moet ik naar een nieuwe unit gaan zoeken? Alvast bedankt voor de antwoorden. Groeten, Wietse.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-01-2003 13:27 #62888 door
Beantwoord door in topic mijlenteller is gestopt
Wietse,de kilometer en dagteller worden aangedreven via een wormschroef dat een tandwieltje ronddraait. Vermoedelijk is of het wormschroefje kapot of het tandwiel van kunststof kapot of versleten (in het laatste geval draait hij dol).Ik heb het laatste euvel gerepareerd met onderdelen uit andere klokken. Probleem is dat die vaak op dezelfde plekken slijtage vertonen. De tandwieltjes zijn volgens mij wel nieuw te krijgen (Scandcar e.v.), maar ze zijn prijzig.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-01-2003 10:30 #62887 door
Beantwoord door in topic mijlenteller is gestopt
kijk op www.casuutrecht.nl. Die jongens van CASU hebben onlangs voor mij een zeldzame, ruim 50 jaar oude amerikaanse teller prima gerepareerd en gerestaureerd. Betaalbaar en binnen 48 uur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2003 23:52 #62886 door
Beantwoord door in topic mijlenteller is gestopt
Bedankt voor de reacties. Ik ga eerst zelf eens proberen er wat van te maken. Zie ik ook het laatste stukje Amazon dat ik nog niet had opengemaakt. Het zullen de tandwieltjes wel zijn. Als ik er niet uitkom ga ik naar CASU. Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.