verwarming

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2003 15:54 #56159 door
verwarming is gemaakt door
Hoi,Ik heb weer n probleempje. De verwarming doet het eventjes, wordt vervolgens weer koud, en het wordt pas weer warm als ik de schuif een keer of 10 heen en weer doe...voor eventjes, dan...Wat is t probleem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2003 16:26 #63083 door
Beantwoord door in topic verwarming
lijkt op een loszittende binnen-resp. buitenkabel daar waar deze zit vastgeschroefd op de kachelkraan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2003 20:52 #63082 door
Beantwoord door in topic verwarming
Je bedoelt de kabel van de bedieningsschuif naar de kraan? Nope, helaas...nog meer ideen?(thanx for helping)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2003 22:18 #63081 door
Beantwoord door in topic verwarming
Lucht in het systeem?Niet genoeg koelvloeistof?Kachelkraan verstopt?ehh.. weet niet meer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-01-2003 08:47 #63080 door
Beantwoord door in topic verwarming
marinus heeft wel zo'n beetje de meeste ideeen aangedragen die ook bij mij opborrelen. Is er voldoende koelvloeistof aan boord, en ook geen lucht in het systeem, da blijft alleen de kachelkraan over. Controleer nogmaal de kabels, ook de binnenkabel. Zet de kachel met de schuif zo ver mogelijk open, duik dan (weer) onder het dashboard en kijk of de kraan met de hand toch niet nog verder open kan. alle kans dat dit wel zo is en zit het probleem toch bij de kabels. kan de schuif niet verder open en blijft de kachel weigeren, dan zit de kraan verstopt. bij overdenking, kun je misschien het beste de binnenkabel losmaken bij de kachel, en deze zo ver mogelijk open zetten ( er komt toch een hoop kou aan). je weet dan zeker of het probleem in de kraan zit. Afgezien van de thermostatische leiding, laat de kraan gemakkelijk demonteren en qua werking, controleren. succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.