rugzittingen stoelen 144 vervangen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2003 10:47 #56030
door
rugzittingen stoelen 144 vervangen is gemaakt door
Hoi,heeft er iemand ervaring met het vervangen van de rugzittingen in de stoelen van een 144 uit 1967?Is er speciaal gereedschap nodig? Moet de rugleuning worden gedemonteerd?Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2003 22:09 #63604
door
Beantwoord door in topic rugzittingen stoelen 144 vervangen
Hallo Hendrik,Blij dat je deze vraag stelt want wij hebben het zelfde geval.Een 144 uit 1971 met blauwe bekleding.De vut was uit de zittingen. Bij scancar nieuwe schuimrubber zittingen besteld,de hoezen gewassen en toen de nieuwe vullingen er in. Een auto bekledingszaak had nog van die metalen krammetjes en heeft ze gezet. Nu alleen nog de leuningen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2003 08:20 #63603
door
Hallo Hendrik en Lex,heb mijn rugleuningen van mijn 145 uit '71 welleens los gehad.Wat je moet doen is de rugleuning eerst los schroeven van de stoel.Aan de zijkant zitten metalen hoekprofielen waar de leuning aan vast geschroefd zit.Als je de leuning los hebt zit er aan de onderkant van de stof metalen stangen verwerkt.Je zal even moeten zoeken maar aan de zijkant en dus ook onderkant moet je met een punttangetje proberen om die stang uit de stof te trekken.Er zit zo'n stang voor de voor en achterzijde.Als je beide stangen eruit heb kun je de stof naar boven toe eraf trekken.Wel eerst de knop van de lendesteun eruit draaien, en de plastic schroeven van de hoofdsteunen.Monteren gaat in de omgekeerde volgorde let er wel op dat je de stof aantrekt zodat de stangen gemakkelijk erin schuiven, anders gaat de stang dwars door de stof heen.Is al met al een warrig verhaal geworden maar als je eenmaal die metalen stangen gevonden hebt wijst het zich vanzelf.Neem er de tijd voor en het is zelf goed te doen, succes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2003 12:45 #63602
door
Hallo Lex en John,bedankt voor jullie antwoorden; met deze informatie zou het toch wel moeten lukken! Ik zal over mijn ervaringen berichten!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2003 16:32 #63601
door
Dag Lex,schuimrubber vervangen in de rugleuningen is ook bet zelf te doen, maar het is wel even werk. Je moet gewoon de rugleuning helemaal los halen en dan aan de onderkant de twee metalen stangen zoeken die horizontaal lopen. Deze met een punttang eruit trekken en de hoes naar boven aftrekken. Terug is niet zo héél makkelijk, maar te doen. Succes!