schommelende snelheidsmeter p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2003 22:17 #55987 door
De snelheidsmeternaald van mijn P1800e van '71 schommelt verschrikkelend tijdens het rijden, het schommelen vermindert wel een beetje als de snelheid verhoogt wordt. Weet iemand waaraan dit kan liggen? Zit dit in de overdrive of in de snelheidsmeter zelf? en hoe kan men dit verhelpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2003 23:05 #63754 door
Beantwoord door in topic schommelende snelheidsmeter p1800
Welkom in de wondere wereld van "Smith", dit doen ze bijna bij alle wagens.Product of British enginering.Het is mogelijk dat je km-kabel het binnenkort gaat opgeven.Ook de kabel heeft onderhoud nodig, na de winter haal ik hem altijd even los, doe er een paar druppeltjes motorolie in en check dat de hoek naar de overdrive (daar zit het tandwieltje) niet te scherp is zodat de binnenkabel makkelijk draait.Beter is om de haakse hoek te monteren maar deze zijn moeilijk verkrijgbaar en kostbaar.Naar mijn mening ligt het niet aan de snelheidsmeter/overdrivetandwiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2003 09:14 #63753 door
Beantwoord door in topic schommelende snelheidsmeter p1800
ook bij onze p 1800 schommelde de naald behoorlijk. een nieuwe kabel bracht ca. 90% verbetering. ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat een absoluut stille naald utopisch is, de huidige situatie is echter zeker acceptabel. ook wij rijden zonder 'haakse hoek'. ik heb er wel een liggen, maar helaas zonder de -niet meer leverbare- stift die de verbinding vormt tussen de 'haakse hoek' en de versnellingsbak, dus als iemand nog een 'spare one' heeft liggen, hoor ik het graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2003 20:38 #63752 door
Beantwoord door in topic schommelende snelheidsmeter p1800
bij mijn p1800E geen problemen hoor, de snelheidsmeter kan stil staan: een gereviseerde snelheidsmeter en een nieuwe kabel! Het kost wat maar je hebt ook wat! ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-04-2003 08:44 #63751 door
Beantwoord door in topic schommelende snelheidsmeter p1800
de 1800-E's hebben inderdaad betere klokken, maar de blauw-witte Smiths's blijf ik mooier vinden ook al staat de naald van deze klokken alleen stil als de auto zelf ook stil staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.