nogmaals snelheidsmeter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2003 13:08 #55976 door
nogmaals snelheidsmeter is gemaakt door
Nu er weer het e.e.a. over snelheidsmeters op het Forum is geschreven, doe ik ook weer een poging om mijn probleem op te lossen. Tijden geleden heb ik op dit forum de vraag gesteld hoe het toch komt dat mijn snelheidsmeter te lage waarden aangeeft. Met een losse klok kwam ik erachter dat het niet aan de klok lag en ik kreeg de tip om het wormwiel te vervangen. Dat is gebeurd, echter het probleem is niet opgelost. Er zit nu een 2e hands klok(geen kapotte!) en kabel in, maar het probleem bljft. Vreemd genoeg geeft de klok aan het begin van de rit de goede snelheid aan. Zeg maar van stilstand tot op de snelweg, maar zodra ik snelheid geminderd heb, voor een afrit, of tankstop, is het weer prijs. Soms komt het oranje balkje niet eens meer te voorschijn. Van de andere kant schiet hij heel soms bij een plotseling snelheidsverschil of koppelen in een keer door naar de juiste snelheid om daarna weer terug te zakken. Een vriend zegt dat het in de versnellingsbak zit. Wie kan mij helpen? Een andere vraag, meer een suggestie. Kan er in het V44 blad niet een artikel over snelheidmeters verschijnen?Bedankt alvast en groeten, Tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2003 13:57 #63799 door
Beantwoord door in topic nogmaals snelheidsmeter
ik zou zo (ook) niet weten waar het aan ligt. ik vraag mij echter wel af of de dag-en totaalstand kilometerTELLER, ook niet meekomen als de snelheidsmeter verzaakt. Zo neen, dan weet je zeker dat het toch aan de klok ligt. Zo ja, dan is een dieperliggende liggende waarschijnlijk en moet je inderdaad gaan denken aan de versnellingsbak nu het wormwiel en de kabel kennelijk in orde zijn. er blijft dan nl. niet veel anders over. is er een o-drive aan boord, dan kan het probleem natuurlijk ook nog zitten in het 90 graden hoekstuk als dat tenminste (nog) gemonteerd is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2003 23:11 #63798 door
Beantwoord door in topic nogmaals snelheidsmeter
Inderdaad, km-teller blijft ook achter, evenredig met snelheidsmeter. Wat is een 0-drive? En wat moet ik me voorstellen in het 90 graden hoekstuk. Het ziet er nu precies hetzelfde uit als in de Haynes en onderdelenboek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2003 23:13 #63797 door
Beantwoord door in topic nogmaals snelheidsmeter
Als de kabel en de klok in orde zijn, kunnen alleen het wormwiel of het tandiel aan de kabel de oorzaak zijn. Dat tandwiel is van kunststof (het wormwiel is van metaal), dus als de tanden niet meer scherp zijn kan ik me voorstellen dat ze niet meer "bijten", zeker als de kabel wat stroef loopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-04-2003 21:38 #63796 door
Beantwoord door in topic nogmaals snelheidsmeter
Wat je kan proberen is de binnenkabel op een toerengeregelde boormachine te plaatsen.Pas op let op de goede draairichting.Je kan dan uitsluiten waar de fout zit. Het is ook mogelijk dat het kunststof tandwiel los op de as zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.