nu goed!! dashboard p1800 indeling

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2003 08:10 #55932 door
Sorry, een probleem met typen leverde de eerdere te snelle input met het verkeerde mailadres. Bij deze nogmaals de vraag hoe de tellers er van links naar rechts in horen te zitten? Thanks Erwin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2003 09:18 #63984 door
Beantwoord door in topic nu goed!! dashboard p1800 indeling
Als je de foto's bekijkt in het boekje "Volvo Amazon en P1800" van Anders Ditlev Clausager, zie je diverse opstellingen: toerenteller links, snelheidsmeter rechts en omgekeerd; bij de kleine metertjes is ook niet altijd alles hetzelfde; e.e.a. is afhankelijk van bouwjaar en waarschijnlijk ook nog eens van links of rechts stuur. Als je de meest waarschijnlijke opstelling wilt hebben, moet je dat aan eigenaren van een P1800 vragen met 't zelfde bouwjaar en een folder zien te bemachtigen uit dat modeljaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2003 09:58 #63983 door
Beantwoord door in topic nu goed!! dashboard p1800 indeling
Voor folders over de P1800, neem een kijkje op de site www.1800philes.com
Klik op brochure en dan op het jaartla, via de pijl (driehoek) rechts kan je verder en met het vergrootglas kan je vergroten.Ik heb een P1800S uit 65 (Zweedse auto) en had een P1800S uit 67 (Amerikaanse auto) en daar zaten de meters in de volgende volgorde (van links naar rechts):
toerental (grote klok)
water/temp meter (langwerpig metertje met bovenin water, onderin olie)
snelheidsmeter (grote klok)
benzinemeter (klein klokje)
oliedruk (klein klokje)
tijdsklokje (klein klokje)

Verder weet ik dat bij de ES de watertemp en olietemp verdeelt is over 2 klokjes en dat daarbij de olietemp boven zit.Ik heb dit ook allemaal nog eens nagekeken in Swedish Iron, het P1800 boek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2003 11:24 #63982 door
Beantwoord door in topic nu goed!! dashboard p1800 indeling
Ik heb overigens bewust mijn klokje links gedaan, het zit dan gedeeltelijk achter het stuur verborgen maar ik wel goed zicht op de oliedrukmeter die ik veel belangrijker vind.Het doet niets af aan de originaliteit van de auto want het is immers binnen een half uurtje weer op zijn originele plek te plaatsen.Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.