hemel p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2003 13:05 #55653 door
hemel p1800 is gemaakt door
Beste mensen, Wie weet met welke soort lijm ik mijn hemel weer op zijn plek kan krijgen en houden. De hemel is losgelaten van de balijnen die hem netjes op zijn plek houden. In het verleden hebben ze de voortse balijn al ooit met een soort bisonkit gelijmd, maar dat was dus geen succes.Let me know!Alvast bedankt voor het meedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2003 18:39 #65013 door
Beantwoord door in topic hemel p1800
Gaat het om een coupe of om een ES.De hemel verschilt nl.Bij de coupé zit hij op een frame van hout en met clips aan de dakrand vast. Er loopt een koord bekleed met stof omheen ter afwerking.In de hemel zitten dwars verlopende "ballijnen" van metaal welke in een hoes lopen en zo op hun plek blijven en de hemel opspannen.Bij vroege typen waren deze nog gestikt met de naaimachine.Wat ik vermoed is dat deze loslaten, het is vrijwel onmogelijk deze te lijmen als de hemel in de wagen zit.(spanning te groot & lelijk)Dat betekent dus met een houten spatel het geheel loswrikken en op de werkbank verder demonteren.In het VOD kun je een nieuwe hemel verkrijgen, dit lost het probleem écht op.De ES heeft een plastic hemel en is geheel geplakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.