hoofdsteun
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2003 17:55 #55555
door
hoofdsteun is gemaakt door
Was een afneembare hoofdsteun een optie voor een Amazon? (1965)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2003 20:07 #65382
door
Beantwoord door in topic hoofdsteun
Ja, de orthopedische stoelen vanaf bj 1965 zijn voorbereid voor de brede hoofdsteuenen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2003 22:41 #65381
door
Eigenlijk bedoelde ik losse hoofdsteunen die je er met riemen op bevestigd. Als optie?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2003 23:08 #65380
door
Indertijd waren dergelijke gevallen inderdaad in de accessoire handel te koop, niet bij Volvo AB, want die had niet voor niets zoveel moeite en research gestoken in de ontwikkeling van deze stoelen en de optionele hoofdsteunen. Ik ken ze nog wel van vroeger, van die harde dingen die priemen in je ruggegraat en je schouderbladen. Bij het maken van een goede klap heb je niet alleen whiplash zoals zonder die dingen, maar bovendien ook een beschadiging aan je rug.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2003 08:19 #65379
door
Daarom zien ze er niet goed uit(ze hebben wel een identieke bekleding en tekening als de zetels)! Eventueel enkel goed om je hoofd te laten rusten, en dan nog (rug)....Hartelijk bedankt voor jouw snelle reactie!
- Alexander van Baggum (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-12-2012 14:38 #121312
door Alexander van Baggum (GAST)
Beantwoord door Alexander van Baggum (GAST) in topic hoofdsteun
Waarde clubgenoten,
Weet iemand of de hoofdsteunen van de Amazon en de 140 passen op de stoelen van elk willekeurig type Volvo uit de jaren '70-'80? Op die van mij, afkomstig uit een Volvo 66, zijn hoofdsteunen gemonteerd van het type "hertengewei", zoals dat bijv. op de 240 zit. En bij dit autootje, een Daf in feite, vind ik dat geen gezicht; die van de 140 zouden 'm veel beter staan. Bij het vervangen van de bekleding is dit dan een klus die meteen ook kan worden aangepakt. Het gaat om de afstand tussen de poten waarmee de hoofdsteunen (onzichtbaar) aan het frame van de stoel zijn bevestigd. Dit zijn de afmetingen:
Stalen poten onderaan hoofdsteun Daf/Volvo 66 type "hertengewei"
as-op-as: 25,5 cm
tussen de pootjes: 24,5 cm
dikte pootjes: 1,7 cm
Weet iemand of de hoofdsteunen van de Amazon en de 140 passen op de stoelen van elk willekeurig type Volvo uit de jaren '70-'80? Op die van mij, afkomstig uit een Volvo 66, zijn hoofdsteunen gemonteerd van het type "hertengewei", zoals dat bijv. op de 240 zit. En bij dit autootje, een Daf in feite, vind ik dat geen gezicht; die van de 140 zouden 'm veel beter staan. Bij het vervangen van de bekleding is dit dan een klus die meteen ook kan worden aangepakt. Het gaat om de afstand tussen de poten waarmee de hoofdsteunen (onzichtbaar) aan het frame van de stoel zijn bevestigd. Dit zijn de afmetingen:
Stalen poten onderaan hoofdsteun Daf/Volvo 66 type "hertengewei"
as-op-as: 25,5 cm
tussen de pootjes: 24,5 cm
dikte pootjes: 1,7 cm