tips vervangen dashboard

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2003 14:38 #55474 door
tips vervangen dashboard is gemaakt door
Hi,Op de Volvo klasiekerbeurs heb ik (rip uit mijn lijf) een nieuw dashboard voor mijn Amazon gekocht. Heeft iemand tips om deze er netjes in te krijgen? Met welke lijm bevestig ik 'm? Bij voorbaat dank voor reacties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2003 15:21 #65698 door
Beantwoord door in topic tips vervangen dashboard
eerst de zwarte strips onder bij de ruit weghalen. De sierstrip voor aan je dashbord weghalen, let op deze zit met 2 boutjes vast (deze kunnen heel vast zitten) de rest zijn klemmetjes. Werk heel voorzichtig deze strip is duur en zeer kwetsbaar. Je zal het metalen deel onder het zwart (dashbord) ook los moeten maken het zwarte deel zit ook aan de zijkanten vast. Nu ga je met een plamuurmes eronder om hem voorzichtig los te maken. Vastzetten kan gewoon met bisontix. Zorg wel dat alles goed schoon is voor een goede hechting. Kijk ook maar in het onderdeelboek hier zie je een explodedview van het dashbord.Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2003 20:11 #65697 door
Beantwoord door in topic tips vervangen dashboard
Wil je het echt netjes doen dan het dashboard demonteren uit de auto. Na verwijderen bekleding beide delen in smeren met bisontex. Volg handleiding bisontex. De bekleding tijdens het drogen vastzetten met afplaktape. De gaatjes van de sierstrip is bepalend voor de plek. Tevens opletten dat de zijkanten gelijkzitten ten opzichte van het stalen frame. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2003 21:31 #65696 door
Beantwoord door in topic tips vervangen dashboard
Hallo,Ik heb mijn nieuwe dekje helemaal niet verlijmd. Hij zit geklemd onder de zwarte lijst en onder de sierlijst. Als extra bevestiging houdt mijn toerenteller (ja, ik heb er gelijk weer een gat in gemaakt) het dekje prima op zijn plaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.