nieuwe stoelbekleding

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2003 15:40 #55423 door
nieuwe stoelbekleding is gemaakt door
Ik ben bezig met het vervangen van het vinyl van de voorstoelen door nieuw. Nu valt het me bij het verwijderen van de oude bekleding op dat die bij de rugleuning middels twee staafjes in een profiel is geklemd. Daartoe is de bekleding uitgerust met twee flapjes waar de staven doorheen gaan. De nieuwe rugbekleding heeft die niet. Hoe zet je die dan vast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2003 15:50 #65885 door
Beantwoord door in topic nieuwe stoelbekleding
Misschien kun je de oude flapjes op de nieuwe bekleding (laten) maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2003 17:55 #65884 door
Beantwoord door in topic nieuwe stoelbekleding
Ik heb de stiknaad aan beide uiteinden doorgesneden zodat de staven erdoor kunnen. Met oprekken hoop ik dat ik ze weer in het profiel krijg.<br>Ik ben overigens niet te spreken over de pasvorm van de nieuwe hoezen. Het gedeelte waar je met je rug tegenaan zit lijkt te breed terwijl de zijpanden en het bovenpand juist te smal zijn. Het is een hel. Ik haal liever een versnellingsbak uit elkaar en zet hem daarna weer in elkaar dan dit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2003 23:07 #65883 door
Beantwoord door in topic nieuwe stoelbekleding
Hoi Lennard,Ik heb zelf een tijdje geleden ook met een rugdeel zitten te klooien. Gekocht bij Scandcar op de V44 beurs in Utrecht. Ook bij mijn exemplaar moest ik de stiknaad/zoom onderin doorsnijden om de staafjes erin te kunnen steken. Het rugdeel dat ik gekocht heb past vrij goed, maar waarschijnlijk was het beter geweest om meteen het interieurschuim te vervangen/verbeteren. Voor zover nodig een tip voor het terugzetten in het profiel. Doe dit met z'n tweeen. Je moet behoorlijk aan de zaak trekken. Zet aan een kant de staaf in het profiel en trek aan de andere kant de andere staaf erboven op. Sla (met hamertje) vervolgens met een lang plat en afgerond stuk (ijzer/kunststof) het andere staafje op z'n plaats. Als de zaak eenmaal ergens vastzit dan het geheel opschuiven. Vond dit ook geen gemakkelijke job.GroetjesGiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2003 23:23 #65882 door
Beantwoord door in topic nieuwe stoelbekleding
Ik heb de foto's op je site gezien. Ziet eruit alsof het dezelfde bekleding is als ik heb (toevallig ook "upholstery"-nr. 434-636?).<br>Ik heb de staafjes nu tijdelijk met ty-raps tegen elkaar gemaakt omdat ik niet tevreden ben over hoe het nieuwe schuimrubber in de hoes zit. De punten aan de zijkant zitten niet tegen de naad, maar een stukje naar binnen. Dat ziet niet uit. Ook het nieuwe schuimrubber heeft niet dezelfde pasvorm als het origineel. Dat heeft aan de zijkant meer een punt die wel tot aan de naad zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.