kilometerteller amazone

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2003 22:16 #55337 door
kilometerteller amazone is gemaakt door
Regelmatig kraakt/knakt de kilometerteller(trommel)? vooral tussen 90-100kmVraag:moet de teller uit elkaar,i.v.m eventuele slijtage van b.v.de lagering (trommel). Of misschien alleen smeren? graag jullie advies. b.v.d. gr. mart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2003 23:09 #66242 door
Beantwoord door in topic kilometerteller amazone
Weet je zeker dat het niet de kabel tussen bak en meter is. Was bij mij het geval. Na vervanging kabel was het geluid weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2003 19:13 #66241 door
Beantwoord door in topic kilometerteller amazone
Lennard bedankt voor je advies,ik zal de kabel vervangen. gr. mart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2003 19:26 #66240 door
Beantwoord door in topic kilometerteller amazone
Voordat je de kabel zonder meer vervangt, even de oude van het instrumentarium afschroeven en een stukje rijden. De kilometerteller/snelheidsmeter draaien dan niet meer rond, maar de kabel wèl omdat die nog aan de versnellingsbak zit. <p>Laat iemand met je meerijden die het draaiende uiteinde van de kabel met de vingers een beetje weerstand geeft. Zo krijgt de kabel de flex die hij ook zou hebben met de weerstand van de kilometerteller en de snelheidsmeter. Zonder flex zou de kabel wel eens stil kunnen zijn.<br>Het kan ook zijn dat als je kabel wat in of uit een bocht duwt tijdens het rijden dat het geluid sterker of minder sterk wordt. In dat geval is het vrijwel zeker de kabel. Anders is het misschien toch het instrumentarium.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2003 15:57 #66239 door
Beantwoord door in topic kilometerteller amazone
Bij mij was het een tandwiel in het instrumentarium. Hierna gaat ook je wijzer slingeren. Volgende stap is dat je wijzer het weer gewoon doet maar je kilomterteller stopt met tellen. Is alleen op te lossen door één of meerdere tandwielen te vernieuwen in je instrumentarium.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.