monteren hoofdsteunen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2004 20:15 #55086 door
monteren hoofdsteunen is gemaakt door
Wie is er erg handig in het monteren van de hoofdsteunen van een amazone.Ik heb het al een keer eerder geprobeerd, maar dat was geen succes.Wil het ook wel samen doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2004 22:10 #67113 door
Beantwoord door in topic monteren hoofdsteunen
Ik wil je wel helpen, waar woon je?Ik in DoetinchemRené

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2004 23:55 #67112 door
Beantwoord door in topic monteren hoofdsteunen
Hoi Gerard,ik heb inmiddels een viertal stoelen voorzien van hoofdsteunen, en het is inderdaad een lastige klus, maar als je weet wat je precies moet doen, is het vooral een kwestie van vooral zorgen dat je tussen al die verschillende stukken stoelvulling (in 1 stoel) een weg voor de pijpjes vindt. Afhankelijk van het productiejaar van de stoel kan je de pijpjes of - na wat gepruts - tussen bestaande afzonderlijke stukken stoelvulling doorsteken naar onder, of moet je in de bekleding een kanaal creeren met bijvoorbeeld een stanley-mesje. Op de CDROM van de V44 staat een artikel waarin wordt uitgelegd hoe je het hoofdsteunen kunt inbouwen zonder de bekleding te verwijderen. Hierin wordt beschreven waar de pijpjes door moeten worden gestoken (stalen lussen aan de achterzijde van de buis aan de bovenkant van de stoel) en waarop je ze moet vastslaan (horizontale buis op 1/3 vanaf de bovenkant van de stoel). Gebruik de hoofsteun zonder pijpjes al middel om op de stoel de plek voor het maken van de gaten in de bekleding te bepalen. Maak de gaten vooral niet te klein: als je dan het pijpje erdoor steekt om een weg te zoeken naar de stalen lussen en de horizontale buis, wil de boel nog wel eens uitscheuren. Maak het gat daarom net iets groter dan de diameter van het pijpje. Dan heb je wat speling om te manoevreren.Misschien lukt het je nu wel zelf of heb je hier iets aan als je met iemand anders opnieuw een poging waagt. Geef vooral de moed niet op: die hoofdsteunen zijn tenslotte een zeer veilig accessoire!Als je nog vragen hebt, kan je ze me ook rechtstreeks stellen op mijn mail: niels.jongeling@wxs.nl Succes ermee, vriendelijke volvo groeten, Niels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.