kleur nummer teller unit

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2004 21:00 #55007 door
kleur nummer teller unit is gemaakt door
De teller unit van mijn Amazone heeft een paar beschadigingen, deze wil ik graag repareren. Wie weet het kleur nummer van de gebruikte lak?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2004 02:10 #67418 door
Beantwoord door in topic kleur nummer teller unit
Er is mij laatst verteld dat je even naar een speelgoedwinkel moet gaan die van die kleine potjes verf verkoopt voor de modelbouw. Daar schijnt exact dezelfde kleur leverbaar te zijn. Als je dit kunt vinden, zou ik het graag van je horen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2004 11:04 #67417 door
Beantwoord door in topic kleur nummer teller unit
Op de club CD staat een artikel waarin melding gemaakt wordt van : "Revell mat kleur 75 (RAL 7030)". Ik heb dus gewoon RAL 7030 gehaald - maar nog niet toegepast, kan dus nog niks over het eventuele resultaat zeggen .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2004 08:48 #67416 door
Beantwoord door in topic kleur nummer teller unit
Als je de "echte" lak het beste wilt benaderen moet je met je tellerhuis naar een autospuiter gaan en vragen of ze er een speciale verf op spuiten. Die verf gebruiken ze om kunststof bumpers te spuiten en het "ruwe" effect van een kunststof te krijgen of na te bootsen. De lak wordt er dan onder een bepaalde druk op gespoten en lijkt precies op de structuur die wij op de tellers hebben zitten. Als je namelijk met de kwast aan de gang gaat dan wordt het (net zoals bij mijn amazon) wel redelijk de juiste kleur, maar wel helemaal glad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.