miles teller p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2004 19:31 #54886 door
miles teller p1800 is gemaakt door
Hoe kan het nou dat mijn miles teller te snel loopt. De naald geeft de snelheid wel goed aan, maar de tellers lopen precies 1,5 keer te snel. Ik heb het hele zaakje al een keer open gehad omdat ik dacht dat er een verkeerd tandwieltje inzat. Maar als ik het tandwieltje zou wisselen geeft de snelheid niet goed aan. Heb ik nou iets over het hoofd gezien?Om de snelheid te controleren heb ik iemand met precies 50, 80 en 100 km/ uur voor me laten rijden.Mijn teller geeft dan 31, 50 en 63miles aan, wat dus perfect is.Maar als 20 km rijd geeft mijn teller 30 vereden miles aan.Is er iemand die dit kan verklaren of denkt te weten waar ik het moet zoeken.O ja, er zitten banden onder met de juiste maat.Laurent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2004 21:38 #67874 door
Beantwoord door in topic miles teller p1800
Je zegt dat de odometer (odometer = km- danwel mijlenteller) 1,5 keer zo snel loopt en dat 20 km gelijk is aan 30 mijl op jouw teller. Maar dat is appels met peren vergelijken want als de kilometer de appel is, dan is de mijl de peer. Ik kom n.l. op 2,4 keer zo snel uit.<br>Hoe? Eén landmijl is 1609 m. 20 km is dus 12,43 mijl. Als je mijlenteller na 12,43 mijl al 30 mijl aangeeft is dat dus 30/12,43 = 2,41 x zo snel.<p>Dat je snelheidsmeter de juiste snelheid aangeeft kan ik denk ik wel verklaren. Het mechanisme is gewoon identiek aan die van een snelheidsmeter in km/u. Je schildert gewoon een andere schaal op het front, en je hebt een snelheidsmeter in mph.<br>De odometer is een ander verhaal. Die werkt niet met een schaal maar met getallen. Je moet de overbrenging dus zo kiezen dat je cijfers bij een km-teller 1,609 x zo snel verdraaien als bij een mijlenteller (of dat de cijfers van een mijlenteller met 0,62x de snelheid van een km-teller verdraaien).<p>Dat je odo-meter te snel verdraait kan m.i. alleen maar als de tandwielen niet kloppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-03-2004 08:48 #67873 door
Beantwoord door in topic miles teller p1800
Nog even een opmerking,is de mijlenteller (de hele klok) origineel en nooit veranderd? Anders kan het zijn dat er de verkeerde telwerken in zitten. Mijlentellers worden/werden wel omgebouwd naar km/h tellers door wijzerplaat en tellers om te wisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.