hoe riemen te monteren achterin 145

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2004 08:21 #54792 door
Heb 145 uit 1970 met voorin riemen. Wil achterin ook riemen monteren. Hoe is de beste manier van monteren in dit type.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2004 12:45 #68263 door
Beantwoord door in topic hoe riemen te monteren achterin 145
Er zitten vast wel gaten in de C-stijlen van de auto, daarin komt de bovenkant. Dan klap je de bank omhoog en of daar origineel gaten zitten weet ik niet, anders moet je ze boren. Op deze manier heb ik gordels achterin mijn amazon combi, hoe driepuntsgordels erin moeten weet ik niet, daar moet ik zelf ook nog naar kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2004 14:24 #68262 door
Beantwoord door in topic hoe riemen te monteren achterin 145
Amazons werden vanaf ergens halverwege jaren zestig standaard voorzien van gordel-bevestigingspunten achterin. Ik verwacht dat ze dat vanaf het begin van de 140-serie daarbij ook gedaan hebben.<p>Mijn 1970 Amazon heeft af-fabriek gordels op de achterbank die de vorige eigenaar weggestopt had achter de rugleuning. Ik heb ze weer in ere hersteld want de huidige verkeersregels verplichten het gebruik van de achtergordels indien aanwezig. Ik heb geen reden om aan te nemen dat klassiekers met gordels op de achterbank daarvan uitgezonderd zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2004 09:13 #68261 door
Beantwoord door in topic hoe riemen te monteren achterin 145
Er zijn gaten voor de bevestiging van heupgordels aanwezig, aan weerstkanten in de wielkasten (bekleding zal doorgeprikt moeten worden) en in het midden onder de bank. 3punts gordels kunnen niet. Vergelijk met een 245, waar een "spaak" voor het achterzijraam zit voor de bevestiging. Die zit dus niet in de 145, en tenzij je die (met alle bijbehorende versterkingen)plaatst moet je het bij heupgordels laten.Groeten, Rob Peereboom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2004 21:25 #68260 door
Beantwoord door in topic hoe riemen te monteren achterin 145
Hoe ze bevestigd waren weet ik niet meer (ik heb de auto niet meer), maar in mijn 145 uit 1971 zaten achterin twee driepuntsgordels en een heupgordel in het midden. De driepunts zaten bovenin vast op de raamstijl.Groeten, Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2004 22:08 #68259 door
Beantwoord door in topic hoe riemen te monteren achterin 145
Ger,Er kunnen gewoon een twee tal 3-punts gordels & een heupgordel achterin de 145 worden gemonteerd. De bovenste bevestigingen zitten op boven de lange zijruiten (op +/- 1/3 vanaf de voorkant). De onderste zitten onder de achterbank zitting, bij de cardan tunnel (rubber dopjes ter bescherming van het schroefdraad), de 3e bevestiging in de wielkast (voor het achterwiel)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.