stoelzitting

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2004 11:02 #54772 door
stoelzitting is gemaakt door
Ik ben bezig met het opwaarderen van het zitgenot van mijn Amazon stoelen. Ik heb de rugleuning in het snotje, alleen de zitting kom ik nog niet helemaal uit. Aan de onderkant heb ik de zitting opengemaakt, waarna er een smalle kier is ontstaan. Moet ik hierdoor de vulling naar buiten peuteren? Zo ja, hoe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2004 17:57 #68341 door
Beantwoord door in topic stoelzitting
Bij de latere voorstoelen:<br>De zitting heeft aan de onderzijde een flap die ongeveer 2/3-3/4 van de lengte lang is. Die flap is in de omgestikte randen voorzien van een U-vormige ijzeren staafje die het geheel strak houdt. Het vinyl is langs de randen waar de flap op aansluit ook voorzien van staafjes. Krammen omsluiten beide staafjes waardoor het geheel bij elkaar gehouden wordt.<br>Wil je de vulling eruit halen, dan moet je eerst rondom de flap de krammen verwijderen. Dus niet alleen in het midden, maar ook aan de zijkanten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2004 22:42 #68340 door
Beantwoord door in topic stoelzitting
Lennard, de stoel komt uit een 123GT van 1967 en heeft overdwars een opening die, voorzien van twee ijzeren staven, door krammen bij elkaar gehouden worden. Ik heb de krammen verwijderd, alleen aan de zijkant kan ik niets vinden. De ontstane kier is in mijn ogen te klein om het rubber te verwijderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2004 23:24 #68339 door
Beantwoord door in topic stoelzitting
Jeroen,Heb hetzelfde gedaan bij mijn amazon (1966)Het is inderdaad door deze kier dat de vulling naar buiten moet getrokken worden en de nieuwe moet teruggebracht worden .Ik had wel een nieuwe op maat gemaakte vulling gekocht op de v44 beurs.Ik heb de staven terug bijeengebracht met van die plastieken colsenbandjes (voor elektriciteitsdraden vast te maken)Was wel wat wringen en trekken maar de schuimrubber kan je redelijk bijeenduwen.Groeten Steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.