hoofdsteunen en gordels

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2004 19:40 #54662 door
hoofdsteunen en gordels is gemaakt door
Wij overwegen een Volvo Amazon aan te schaffen. Nu hebben wij er eentje op het oog, maar zonder achtergordels en hoofdsteunen (voor). Wie o wie kan ons adviseren over de aanschaf (hele nieuwe stoelen?) en installatie van de steunen, maar ook van de gordels?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2004 19:48 #68821 door
Beantwoord door in topic hoofdsteunen en gordels
Ha Marleen,als het gaat om een amazon van 1965 of later zijn de stoelen standaard voorzien van ringen, die nodig zijn om hoofdsteunen in te bouwen. Dit is ook, voor een beetje klusser, best zelfstandig uitvoerbaar. Je moet dan wel op zoek naar de orginele BREDE hoofdsteunen van de latere amazons of vroege 140-ers en de bijpassende (kleur) hoezen. Op dit forum is nog wel terug te vinden hoe je dat inbouwen moet doen. Je kunt ook informatie vinden op de CDROM van de V44. En wat betreft de gordels: het is sowieso mogelijk om 2-puntsgordels achter in te bouwen, en wellicht ook 3-puntsgordels, maar daarmee heb ik geen ervaring. Iemand anders vast wel. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2004 21:50 #68820 door
Beantwoord door in topic hoofdsteunen en gordels
Na 1964 zijn er achter aansluitpunten voor (vaste) 3-puntsgordels in 2- en 4-deurs modellen. Ruud Renierse heeft zelfs rolgordels achter in zijn 63-er.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2004 12:47 #68819 door
Beantwoord door in topic hoofdsteunen en gordels
Ik ben heel benieuwd hoe Ruud da gedaan heeft. De gaten bij de achterruit (is dat de c-stijl?) heb ik gevonden, maar waar laat je die rol? Ik heb zitten puzzelen met een paar oude amazon (voor)rolgordels, maar ik zie het niet zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2004 09:51 #68818 door
Beantwoord door in topic hoofdsteunen en gordels
Deze rol wordt op de hoedenplank bevestigd met stevige opsluitplaten aan de kofferbak zijde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2004 14:26 #68817 door
Beantwoord door in topic hoofdsteunen en gordels
dus dat gat in de c-stijl gebruik je helemaal niet?1 (de rol op de hodenplank), 1 in de wielkast (zelf boren) en 1 in het midden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-06-2004 16:57 #68816 door
Beantwoord door in topic hoofdsteunen en gordels
De rol op de hoedenplank. De riem van de rol gaat door een riemgeleider welke vast zit aan de C-stijl door naar het midden.Bij de wielkast zet je het heupgordel gedeelte aan vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2004 06:27 #68815 door
Beantwoord door in topic hoofdsteunen en gordels
hoi marleen het is allemaal te doen wat je wilt.er kunnen pijpjes in je zitting gemmaakt worden .en dan kan je er hoofdsteunenin schuiven ik heb hier ook nog een hoofdsteun liggen die je er over heen schuift deze heb ik zelf een poosje gebruikt.mag je hebben voor 25 euro.de gordels achter , deze gaten zitten onder de achterzitting en onder de zij paneelik hoop hiermee van dienst te zijn geweestanders bel me even 0485 515084groet paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 12:14 #68814 door
Beantwoord door in topic hoofdsteunen en gordels
hallo , zelf heb ik gordels op de sloop gehaald , hiervoor komt oa de citroen cx in aanmerking , deze gordels zijn makkelijk in een amazon te monteren , ook de insteek is zonder aanpassing te monteren , ook heb ik van anderen gehoord dat citroen bx hiervoor in aanmerking komt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2004 16:39 #68813 door
Beantwoord door in topic hoofdsteunen en gordels
Wat doen jullie moeilijk. je kunt toch gewoon bij het VOD, Nordicar, Scandcar of een andere leverancier een setje universele rolgordels voor de achterbak kopen. in de meeste gevallen kan de rol gewoon tegen de c-stijl, werkt prima. Het is iets duurder, maar je weet in ieder geval zeker dat je veilige gordels hebt. Het VOD heeft in ieder geval in het verleden ook (weliswaar dure) rolgordelsets van Volvo verkocht voor de achterbank. Amazons vanaf 64 hebben de benodigde bevestigingspunten met schroefdraad voor driepuntsgordels achterin.Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.