vloerbekleding amazon/geluids-isolatie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-06-2004 18:43 #54594 door
OK, ik heb nu dus de vloer helemaal schoon en ontroest en geverfd. Maar nu? Op de onderdelenhandboek-plaatjes (3x woordwaarde) lijkt er een complete mat overheen te gaan. Op die mat kun je dan waarschijnlijk wel weer een of andere mattenset van HAlfords of weet ik wie leggen. Maar ligt er niets tussen het plaatwerk en de rubbermat? Want anders stap je toch op een zachte mat een stukje naar beneden vanwege de verdieping die er inzit? En nu ik er toch mee bezig ben: kan er ook iets van geluidsisolatie tussen en zo ja wat?Zijn er leden die hier ervaring mee hebben? En kun je ook geluids-isolatie toepassen op de wand tussen motorruimte en cabine? En zo ja: welke zijde? die van de cabine of de motorruimte? En welk materiaal dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-06-2004 19:45 #69096 door
Beantwoord door in topic vloerbekleding amazon/geluids-isolatie
Op dit forum is al veel gesproken over geluidsisolatie. Gewoon even zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2004 12:35 #69095 door
Beantwoord door in topic vloerbekleding amazon/geluids-isolatie
Volvo gebruikte anti-dreun platen van ca.50x30 cm op de bodem, vaak sneuvelen deze bij een restauratie zeker als er gelast wordt en weet je nkiet meer waar ze zaten.De rubbervloermat in de Amazon is een slechte keuze, eronder verzamelt gemakkelijk vocht en rot de bodem ongemerkt door.Tegenwwordig kun je bij de groothandel platen van ca 120x50 cm kopen, op betumenbasis, welke een plakzijde hebben.Zoals gezegd laat dit zich middels een haardroger zachtmaken en goed aangesloten op de bodem aanbrengen.Dit geeft een goede isolatie voor geluid en vocht, ik ben geen voorstander van een open structuur wat gemakkelijk water vasthoudt. De mattenset kan hierover worden gelegd, let erop dat je er af en toe onder kijkt en voelt of het vochtig wordt. Ev. een paar kranten neerleggen.Het schutbord, met de openingen voor stuurkolom, draden, leidingen e.d is een ander verhaal.Hier is geluidisolatie belangrijk, zorg dat er goede afdichting is en diverse materialen zoals jute (origineel) en syntetische open structuur materialen kunnen hier wel worden toegepast.Tenslotte kan de aan onderzijde van de motorkap geluidsisolatie worden aangebracht wat natuurlijk niet brandbaar dient te zijn en goed tegen warmte kan en mag een open structuur hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2004 13:27 #69094 door
Beantwoord door in topic vloerbekleding amazon/geluids-isolatie
er zijn goed passende mattensets in de handel die tevens geluidsisolerend werken ,een afbeelding hiervan is te zien op www.nordicar.nl , de originele rubbere mat is inderdaad een slechte keus , eigenlijk moet je die dingen eruit gooien , ze houden alleen maar vocht vast , en vocht krijg je natuurlijk gemakkelijk binnen als je matige rubbers hebt , maar wie heeft nou allemaal nieuwe rubbers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2004 19:46 #69093 door
Beantwoord door in topic vloerbekleding amazon/geluids-isolatie
Ik heb onder de motorkap deze week grijs isolatie met noppen gekocht bij Gamma.Speciaal voor motorkappen. Hele motorkap 21 euro.1 plaat over.Groetalbert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2004 23:21 #69092 door
Beantwoord door in topic vloerbekleding amazon/geluids-isolatie
@ Albert: heeft het effect gehad op het geluid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 21:16 #69091 door
Beantwoord door in topic vloerbekleding amazon/geluids-isolatie
OK, met de reacties en wat doorspitten in het forum genoeg info! Maar dan blijft er toch de vraag: moet/mag het jute weg of komt zo'n mat met eierschaal motief er overheen? Ik zelf zou het jute wel weg willen en dan netjes nopjes ervoor inde plaats. En als de isolatie er dan zit, komt er dan nog een soort plaat voor, net als die zijkantjes li en rechts?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-06-2004 15:59 #69090 door
Beantwoord door in topic vloerbekleding amazon/geluids-isolatie
Het jute MOET niet perse weg zou ik zeggen, maar als je er toch iets vervangends neer plakt/hangt MAG het wel. <br>Ik zou het zelfs aanbevelen want dat spul is notabene brandbaar, een klein vonkje en het gaat smeulen/branden, onvoorstelbaar. Snap niet dat men (Volvo) dat heeft kunnen gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.