dashboard verwijderen p1800e

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2004 14:06 #54569 door
Hallo, Ik probeer het (kapotte) dashboard uit mijn P1800E te halen, ik heb het hele dashboard los maar ik krijg 'm er niet uit omdat ik de stuurstang niet los krijg. Er zit een buitenbuis die vast zit aan het dashboard. Dit zit vast gemaakt met bouten waarvan de kop rond is (hele rare bout, die kan ik dus niet losmaken). Normaal zou ik de buitenbuis gewoon van de stuurstang af kunnen schuiven (met dashboard en al), maar op de een of andere manier haakt ie ergens aan het eind binnenin. Weet iemand hoe dit werkt en hoe ik 'm los kan krjgen? Ik wordt geen wijs uit de 'exploded view' in het onderdelen boek en Haynes rept er niet over.Groet, Jacco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2004 20:15 #69197 door
Beantwoord door in topic dashboard verwijderen p1800e
Dit zijn zgn. breekbouten welke alleen los te krijgen zijn door er een groef in te slijpen en met schroevendraaier los te draaien.Als dit niet lukt helemaal door slijpen.Vervolgens zit er nog een kleine bevestigingsbeugel met twee pootjes om de stuurkolom (voor het kapje achter het stuur) die verwijderd moet worden.Zorg dat je alle draden/kabels merkt met tape en tekst anders krijg je de zaak niet meer in elkaar.LEt op de oliedrukmeter zit met een metalen soort van remleiding aan de motor vast, deze dus ook losmaken.Eenmaal op de werkbank zul je zien dat het dashboard uit twee delen bestaat en deze moeten ook nog van elkaar om er (2) nieuwe op aan te brengen, let goed op waar de klemmen zitten en fotografeer dit.Als je zover bent check dan of je stuurhuis en of Pitmanarm niet teveel speling heeft, bij (oa Nordicar) de bekende adressen kun je nog gereviseerde krijgen.Tenslotte in het VOD kun je het service manual van de "E" kopen, hierin worden al je vragen beantwoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.