bitumen vloerbedekking ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2004 22:40 #54537 door
bitumen vloerbedekking ? is gemaakt door
ik wil de originele rubberen mat in de amazon vervangen en tegelijk de bodem opnieuw schoonmaken/ontroesten e.d.onder deze mat zit een bitum achtige laag.deze bitum achtige laag lijkt mijn inziens veel op asbestkarton , het lijkt op de onderlaag van het bekende asbestzijl van Forbo krommenie (novilon ),dit knapt ook als je het buigt alleen lijkt er iets bitum achtig materiaal aan te zijn toegevoegd.wie weet precies wat voor troep dit is en hoe kan je het beste deze smeerzooi verwijderen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2004 08:28 #69335 door
Beantwoord door in topic bitumen vloerbedekking ?
Het is gewoon een bitumenplaat. Vroeger was dit flexibel. Het is zeker geen asbest. De enige manier om het te verwijderen is afsteken. Ik gebruik hier meestal een oude houtbeitel voor. Soms wil opwarmen met een schildersfohn wel eens helpen om de plaat wat zachter te maken. Eventuele restjes kun je met wasbenzine weghalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2004 08:44 #69334 door
Beantwoord door in topic bitumen vloerbedekking ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2004 08:47 #69333 door
Beantwoord door in topic bitumen vloerbedekking ?
Sorry, iets te snel weg gedrukt. Inderdaad, net wat de vorige beantwoorder zegt, afsteken. Een afbrander is daarbij een welkome hulp. Het ruikt wel, maar gaat veel sneller. Echt een rot klusje, maar ja, succes, Marco.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2004 09:39 #69332 door
Beantwoord door in topic bitumen vloerbedekking ?
Het is niet de tijd maar dit betumen/tectyl laat zich goed verwijderen als het vriest.Dan is het hard en kun je makkelijk met een plamuurmes werken, wel oppassen niet te diep te steken dan beschadig je de beschermende antiroest laag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-07-2004 17:29 #69331 door
Beantwoord door in topic bitumen vloerbedekking ?
Is gewoon bitumen. Zit erop tegen het dreunen van de vloer (herrie). Als je het verwijdert zou ik naderhand wel weer nieuwe plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.