welk merk schuifdak is dit?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2004 23:05 #54504 door
welk merk schuifdak is dit? is gemaakt door
Elders op dit forum heb ik al wat informatie en telefoonnummers gevonden om onderdelen voor een schuifdak te vinden. Wie kan mij vertellen welk merk schuifdak ik heb? Op members.lycos.nl/volvoamazon/dag_1.htm staan 3 foto's van het dak. (De rest van de pagina is nog niet helemaal klaar.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2004 00:12 #69460 door
Beantwoord door in topic welk merk schuifdak is dit?
Het lijkt mij een Hollandia schuifdak.Wij hebben een Amazon gehad om op te knappen, waar een soortgelijk dak in zat.Project 1 op www.volvoclassic.tk Verdere details weet ik niet, maar ik dacht dat die in Nederland ingebouwd werden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2004 15:29 #69459 door
Beantwoord door in topic welk merk schuifdak is dit?
Volgens mij is dit een Coenen schuifdak.Ik heb er ook zo een en deze OOK dicht gekit.Ik kan niet meer aan de rubbers komen, maar heb nog niet heel serieus gezocht. Bij mij zit het probleem in e rubbers en de afvoerlijdingen (4 maal ) die elek keer verstopt raken, waardoor het water i bij optrekken in je nek komt. Dus als je hier een goede oplossing voor hebt gevonden heb ik ook wel interesse. Ik heb nu voor de afvoer voor van de geribbelde flexibele electriciteits draden buis gebruikt, maar ook die raken verstopt, ik dan dat wanneer je de juiste rubbers voor het dak heb in combinatie met deze afvoer het wel in orde blijft. Bij mij komt er namelijk vooral door het gemis aan deze rubbers water in de goot te staan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2004 16:15 #69458 door
Beantwoord door in topic welk merk schuifdak is dit?
Rene, je hebt een Coenen dakje. Probeer hem te behouden, dichtkitten/lassen zou zonde zijn.<br>Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 13:44 #69457 door
Beantwoord door in topic welk merk schuifdak is dit?
Ja, dit is een Coenen dak, een (niet meer bestaande) Belgische firma die in de vroege types, m.n. in Gent geproduceerde wagens, een schuifdak monteerde.Rubbers zijn inderdaad niet meer te krijgen maar met wat hobbieën lukt het meestal wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 13:47 #69456 door
Beantwoord door in topic welk merk schuifdak is dit?
Overigens de Hollandia daken kun je herkennen aan de "lopers" die het dak over de geleiders laten lopen met wieltjes.Overigens ook niuet meer te verkrijgen.Coenen gebruikte een glij mechaniek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.