kilometerteller

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-08-2004 13:40 #54463 door
kilometerteller is gemaakt door
Nu heb ik een goede tweedehands km teller gekocht, althans zo is het besteld en verstuurd...echter deze had toch hetzelfde euvel dat het wormwiel niet wil draaien. Het wormwiel draaid wel als het wormwiel een stukje omhoog in het tandwielhuis wordt geduwd. Dit duidt m.i. weer op het versleten messing tandwieltje dat in het spuitgiet tandwielhuisje zit en het wormwiel aandrijft.Ik zie in de VOD onderdelen lijst een heleboel km-teller-tandwieltjes staan, maar kan iemand mij vertellen waar ik info kan vinden waar welk tandwiel zich in de km-teller bevindt? In het werkplaatshandboek staan die info volgens mij niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2004 01:56 #69616 door
Beantwoord door in topic kilometerteller
Hallo,Als het de aandrijfwieltje van je versnellingsbak betreft is het de kleur en het aantal tanden wat bepaald wat voor overbrengsverhouding je nodig hebt.Zit het in de teller zelf dan staat dit vermeld op je km tellerhuis op het plexiglas.hier staat een omwentelinswaarde vermeld b.v. w=0.166 dit laatste getal moet altijd overeen komen met je vorige teller.Is dit niet het geval moet je op zoek gaan naar een andere. Onderdelen van zulke vdo tellers worden niet meer nieuw geleverd.Het blijft dus 2e hands.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2004 09:28 #69615 door
Beantwoord door in topic kilometerteller
:-( was ik al bang voor. Dan maar een volgende meter aanschaffen, wel van het latere type zonder de constructiefout van de eerdere meters...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.