voorstoelen opnieuw bekleden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-11-2004 19:50 #54090 door
Heeft iemand ervaring met het zelf opnieuw bekleden van Amazon voorstoelen? Ik heb nieuwe originele bekledingshoezen, de elastische banden en nieuwe vulling voor zitting en rugleuning. Ik kan me herinneren dat er ooit een artikel in het clubblad stond hierover maar kan hem niet vinden. Wie heeft er tips?
Bij voorbaat dank
Frank
Amazon Station

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2004 22:16 #71333 door
Beantwoord door in topic voorstoelen opnieuw bekleden
Ik heb dat een jaar geleden gedaan (1970 Amazon). De beste tip die ik kan geven is rustig te werk te gaan. De reden daarvoor is simpel: de vulling is groter dan de hoes, dit om ervoor te zorgen dat het geheel strak komt te staan. Maar dat maakt de hoes over de vulling schuiven een lastig karwei, en het vinyl scheurt als je te ruw bent. <br>
De rugleuning is met voorzichtig duw- en trekwerk wel met de hand te doen, maar voor de zitting heb ik een hulpmiddel gemaakt: een grote plank met daarop de zitting en om dat geheel twee spanbanden. Dit hield de zitting (met vulling) genoeg in toom om de flappen aan de onderzijde weer met krammen aan elkaar te zetten.
<p>
Vlak na het vernieuwen van de hoezen kan het zijn dat er nog wat vouwen in zitten, m.n. in de hoeken, maar bij mijn Amazon zijn die in de loop van de tijd vanzelf glad getrokken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-11-2004 12:20 #71332 door
Beantwoord door in topic voorstoelen opnieuw bekleden
Wat je ook kunt proberen is een vuilniszak over de vulling waarna de hoes er makkelijker overheen gaat. Daarna uiteraard wel de vuilniszak er tussen uit halen (kapotscheuren en verwijderen). Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-11-2004 23:30 #71331 door
Beantwoord door in topic voorstoelen opnieuw bekleden
De sluiting van de hoezen van het zitgedeelte gaat met krammen die om twee metalen staafjes haken. Ik heb ooit de tip gekregen om deze eerst met twee tieraps naar elkaar toe te trekken, dan kun je instrumenten met planken en spanbanden vergeten. Werkt perfect, ik heb zelfs de krammetjes weggedaan en de tieraps laten zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2004 19:50 #71330 door
Beantwoord door in topic voorstoelen opnieuw bekleden
Het gaat het beste als de hoezen zo soepel mogelijk zijn .Dus de kachel goed hoog zetten en de boel goed verwarmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-12-2004 13:03 #71329 door
Beantwoord door in topic voorstoelen opnieuw bekleden
Het schuimrubber inpakken in papier dat van zo'n grote papierrol komt (in garage's heel gebruikelijk) zorgt ook dat het er gemakkelijker inschuift. Effect is min of meer hetzelfde als de eerder genoemde vuilniszak. Maar vooral rustig de tijd nemen is belangrijk! Geen paniek en als het niet gaat, eerst koffie nemen en later weer eens kijken. (dit geldt overigens volgens mij voor alle Amazon-problemen die niet ineens opgelost zijn)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.