lampjes ventilatie 'wieltjes' op dashboard

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2005 11:20 #53171 door
Als ik m'n verlichting aanzet zie ik boven een van de 3 wieltjes waarmee ik m'n ventilatie regel op m'n dashboard (142 '71) een lichtje wat een erg mooi effect geeft op het reflecterende streepje in het wieltje. De andere twee doen dit echter niet. Wie kan mij vertellen hoe ik die lichtjes kan vervangen en wat voor 'n lampjes daar in moeten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2005 15:23 #75906 door
Haal het onderste gedeelte van je dashboard weg. Dit plastic gedeelte zit vast met 4 schroeven, 2 bij de zekeringen, 1 bij het handschoenenkastje en 1 bij het linker ventilatie rooster.
Nu kan je met wat gepriegel onder je dashboard komen en daar zitten 3 lampjes elk in een houder achter de ventilatie regelaar. Volgens mij zijn het kleine steeklampjes die ook gebruikt worden voor de waarschuwingslampjes (handrem, olie etc) en zijn nog te koop bij halforts of zo.
Kan ook nog zijn dat de lampjes gewoon uit hun houders getrilt zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2005 19:16 #75905 door
Kijk, daar heb ik wat aan. Ik ga het proberen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2005 14:59 #75904 door
Hugo,
was nog even vergeten te vermelden dat als je de 4 schroeven verwijderd hebt de bovenkant nog vastgeklemt zit aan het boven dashboard.
Wat ik meestal doe is het handschoenenkastje openen en begin dan bovenaan de zijkand van de te verwijderen onderstuk voorzichtig naar voren trekken.
Het middenstuk waar het gat zit voor je zekeringen wil nogal snel breken.
Succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.