hoeveel kilometers per jaar?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-08-2005 23:10 #76211 door
Beantwoord door in topic hoeveel kilometers per jaar?
afgelopen jaar heb ik 12500 km gereden met mijn amazon B20 uit '69 op LPG.
ik rijdt alleen privekm, woon-werk op de fiets, dit zonder de zomervakantie, aangezien die niet doorging (de geboorte van een nieuwe volvofiel)
ervaren leden van de club en mijn onderhoudsgarage Jan Ooms adviseerde om ong. 15.000 per jaar te rijden, zodat de auto wel gebruikt wordt, dus de motor blijft in beweging, maar niet overdreven elke dag of elke minuut. Ik heb er een "truttenschudder" bijgekocht om hem inderdaad te ontlasten (anders kom ik echt over de 20.000 km) maar ook om mijn vrouw de mobiliteit te geven terwijl ik klus aan de amazon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2005 16:15 #76210 door
Beantwoord door in topic hoeveel kilometers per jaar?
afgelopen jaar 25000 in de amzone op lpg.. met vreemde verdachte bijgeluiden in het blok elke dag 90km heen en weer naar mn werk met 120km/h in de vroege en late uurtjes..
Fijne wagens zijn het toch he ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2005 17:39 #76209 door
Beantwoord door in topic hoeveel kilometers per jaar?
Met mijn ama circa 20000 per jaar. Deels voor woon werk (210 km per dag in file en tijdens heel slecht winterweer als ik niet op mijn motorfiets kan rijden waarmee ik circa 40000 pj rijdt). Heerlijk onthaasten in de amazon en voor mij geen moderne auto meer. Je rijdt een stuk rustiger en je bent zelf ook een stuk minder gejaagd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-08-2005 12:17 #76208 door
Beantwoord door in topic hoeveel kilometers per jaar?
Bedankt voor de reactie's
Ik was al bang dat ik een van de weinige was die redelijk veel met de volvo rijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2005 22:39 #76207 door
Beantwoord door in topic hoeveel kilometers per jaar?
Met onze Amazon net een eerste jaar achter de rug. Zo'n 9000 km gereden, voornamelijk woonwerkverkeer en enkele tochtjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2005 01:03 #76206 door
Beantwoord door in topic hoeveel kilometers per jaar?
In 1982 kocht ik een Amazon '67 die toen net iets meer dan 500.000 km gereden had. E.e.a. gecontroleerd aan de hand van het onderhoudsboekje, een stapel rekeningen en verhalen t/m de 1e eigenaar, ik was de 5e. In 10 jaar tijd heb ik 300.000 km met de amazon gereden. In 1992 heb ik de auto verkocht en de nieuwe eigenaar heeft er LPG in laten zetten, 'k neem aan dat de Amazon nu wel de 1 milj. gepasseerd zal zijn, zag 'm onlangs nog rijden. Overigens heb ik bij 548.000 km een nieuwe motor laten plaatsen die er nu nog in zit zij het met een gereviseerde cilinderkop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.