tapijt / matten p1800s

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2005 16:24 #52999 door
tapijt / matten p1800s is gemaakt door
Heeft iemand een tip om je P1800 opnieuw te bekleden. Ik weet dat er complete 10 delige sets te koop zijn maar die kosten minimaal 360 euro. Moet toch goedkoper kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2005 16:38 #76659 door
Beantwoord door in topic tapijt / matten p1800s
Naar een tapijtzaak gaan en een stof en kleur uitzoeken. Daarna je oude matten set als mal gebruiken. Of proberen een set uit een sloop 1800 te vinden. Ze worden af en toe aangeboden bij Ebay. Zoeken op volvo 1800.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2005 16:38 #76658 door
Beantwoord door in topic tapijt / matten p1800s
Oude set als model gebruiken om uit vloerbedekking van de gewenste soort en kleur nieuwe te snijden. Randen omstikken en vastzetten in de auto met klittenband of dubbelzijdig tape.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2005 18:56 #76657 door
Beantwoord door in topic tapijt / matten p1800s
Het is lastig de goede stof te vinden, tevens heb je een naaimachine met een open arm nodig. Het kan wel maar als je ziet dat veel werk voor dat geld je uit handen wordt genomen zou ik voor zo'n set gaan. Eindresultaat is toch beter, bedenk wel dat de E en Es een bredere tunnel hebben en hier de sets voor de S niet in passen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2005 20:07 #76656 door
Beantwoord door in topic tapijt / matten p1800s
In Zuidland zit een bedrijf, Molendijk, die uitstekende nieuwe bekleding maakt met de oude als voorbeeld. Ik vind ze erg netjes en secuur werken en weten ook heel goed wat klassieker rijders wensen. Ze hebben van heel veel auto's nog staalkaarten, mallen (en zo niet dan maken ze die adhv oude voorbeelden) en zelfs rollen met originele fabrieksbekleding. heb geen adres bij de hand maar goudengids/autobekleding en voila. Ze zijn nu even op vakantie maar na 25 sep terug ( heb zelf een afspraak om mijn 240 stoelen te laten reviseren, vandaar) succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2005 01:12 #76655 door
Beantwoord door in topic tapijt / matten p1800s
Mijn favoriet op dit gebied is Rob Kool van Classic Car Interiors (CCI) in Ede.
www.cciautobekleding.nl of tel. 0318-690808 Rob heeft zelf een P1800 ES en een Amazon in Rally-uitvoering. Een enthousiast die ook op de beurs in Utrecht te vinden was.
Succes, Leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.