rolgordels achterin
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2005 17:28 #52910
door
rolgordels achterin is gemaakt door
Ik ben in het bezit van een amazone B18 bouwjaar 1966. Nu is het zo dat ik rolgordels achterin wil plaatsen. In de C stijl en in het plaatwerk onder de midden amrsteun heb ik bevestigingspunten ontdekt. Helaas kan ik er niet achter komen wat de bijpassende boutmaat is. Ik heb de volgende boutmaten geprobeerd: 3/8, 7/8, 5/16, zowel UNCF als UNC. Kan iemand mij vertellen welke boutmaat ik toe moet passen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2005 22:08 #77144
door
Beantwoord door in topic rolgordels achterin
weet ik niet, maar ongetwijfeld dezelfde als van de gordels vóór. Er is bij jou in de buurt vast wel iemand met een voorraad bouten uit slopers.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2005 00:31 #77143
door
Het is geen standaard gordelbout. Als er al schroefdraad in zit, is dit een zeer vreemde maat, ik heb niets passends kunnen vinden en heb uiteindelijk de bevestiging aan het frame van mijn gastank gezet.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2005 11:15 #77142
door
Ik heb losse gordels gekocht waar bouten bijzaten. Die pasten. Ik denk dat het metrisch fijn is, maar ben niet zeker.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2005 16:24 #77141
door
Is er eigenlijk iemand die iets slims bedacht heeft voor gordels achterin een Combi? Op de stijl zit wel een bevestigingspunt, maar waar laat ik het oprolbakje? Als dat niet gaat, wil ik er wel vaste driepuntsgordels in, maar waar haal je die tegenwoordig nog vandaan?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2005 17:56 #77140
door
Richard, als je je E-mail adres geeeft kan ik je wel een foto sturen hoe ik het rolmechanisme in mijn combi heb gemonteerd.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2005 19:36 #77139
door
Er zijn rolgordels waarbij je het oprolmechanisme tegen de stijl kunt monteren. Nadeel: zit erg in beeld en bijna naast je hoofd Andere optie: rolgordels uit 145 of 245 plaatsen. Rolmechanisme, achter de achterbank, evt verstevigingsplaat in laten lassen, en geleidebeugel met spijltje voor de achterste zijruit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2005 19:38 #77138
door
Ik ben ook wel geinteresseerd in de foto van de rolgordels achterin, waar haal je de rolgordels touwens vandaan, een sloper?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2005 09:37 #77137
door
stuur maar naar volvoAPESTAARTJErcarelsPUNTnl
Dank!
Dank!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2005 16:21 #77136
door
Gordels: kopen op de sloop/tweedehands of nieuw bij het VOD of de verschillende Volvo-onderdelenhandelaren (hebben ze ook vaak tweedehands.
Als je echt geld te veel hebt bij de dealer kun je ook nog nieuwe achtergordels voor de 245 bestellen...
Als je echt geld te veel hebt bij de dealer kun je ook nog nieuwe achtergordels voor de 245 bestellen...